وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند را با همکاری یک شرکت خارجی آغاز کردیم اما به دلیل اینکه همواره بحث فیلترینگ یکی از موضوعاتی است که نسخه های جدید آن در حال تغییر است،ترجیح دادیم این طرح را با استفاده از پژوهشگران داخلی تا پایان سال جاری تکمیل کنیم.

اجرای فیلترینگ هوشمند با مشارکت متخصصان داخلی تا پایان سالبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد وصنایع جمهوری آذربایجان که امروز (سه شنبه) در محل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای فیلترینگ هوشمند  اظهار کرد:به منظور جلوگیری از سایت های غیر اخلاقی با امضا سه مرکز علمی طرحی به عنوان فیلرتینگ هوشمند مطرح کردیم که قرار بود در سه فاز انجام شود وچندی پیش مرحله اول آن به اتمام رسید ودر حال حاضر در مرحله دوم قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فیلترینگ هوشمند از نیمه دوم سال گذشته در کشور اظهار کرد:طرح فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد ودر ابتدا برایمان بهتر بود که با یکی از شرکت های خارجی یک قرار داد ببندیم اما به دلیل اینکه همواره بحث فیلترینگ یکی از موضوعاتی است که نسخه های جدید آن در حال تغییر است،ترجیح دادیم از متخصصان وپ‍ژوهشگران داخل ایران استفاده کنیم.

واعظی ادامه داد:به همین دلیل با تعدادی از دانشگاه ها ومراکز پژوهشی قراردادهایی منعقد کردیم که تاکنون فعالیت ها در حال پیشرفت است ودر حال حاضر در مرحله دوم هستیم که برای اجرای این مرحله برخی مسائل که باید توسط طرف قرار داد انجام شود در حال آمادگی است.

وی  با اشاره به پیچیده بودن طرح فیلترینگ هوشمند گفت:طرف مقابل از همه ی امکاناتش استفاده می کند وبرنامه اش به گونه ای است که روی فیلترینگ بیشتر کار کند.

واعظی با تاکید براینکه هدف از فیلترینگ هوشمند فیلتر برخی مسائل اخلاقی وآسیب های اجتماعی است، افزود:برنامه ی اجرایی برای فیلرتینگ هوشمند تا آخر امسال است اما متخصصان ما برنامه های خود را برای اجرای سریعتر آن دنبال می کنند واز نظر بودجه هیچ محدودیتی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

انتظارات مردم از اینترنت درحال افزایش است

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در خصوص نارضایتی مردم از اینترنت گفت:دو سال گذشته در ایران حدود 3میلیون و200 هزار نفر از اینترنت استفاده می کردند وامروز بیش از 20 میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند.

واعظی افزود:ما محدودیت ها رابرای دانشگاه ها ومحل کسب وکار و وزارت خانه ها برداشتیم وطبیعی است که سرعت مشترک شدن مردم ومطالعات مردم از سرعت توسعه ما بیشتر است اما سیاست ما این است که تا جایی که می توانیم در داخل کشور تولید محتوا کنیم  وخدمات بیشتر ارائه دهیم. 

وی درادامه در خصوص ایجاد اپلیکیشن های داخل کشور گفت :تعداد اپلیکیشن های ونرم افزارهای مختلف داخل کشور در حال افزایش است به گونه ای که این اپلیکیشن ها هم برای ایران وهم برای صادرات ایجاد شده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که موضوع وام وجوه اداره شده به کجا رسید، گفت: تا این مرحله 28 میلیارد تومان برای 76 شرکت اختصاص داده‌ایم که در دورانی بسیار کوتاه انجام شد و البته بعد از درخواست این شرکت‌ها و با توجه به تقاضای بالا مدت زمان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات را تمدید کرده‌ایم.

واعظی اضافه کرد: ثبت‌نام برای وام وجوه اداره شده توسط بنده تا 3 هفته دیگر تمدید شد و قرار است طی این مدت 170 شرکت دیگر نیز تقاضای وام خود را ارائه کنند.

وی افزود: در همین جا می‌گویم که هر شرکتی که شرایط موردنیاز را داشته باشد باید به میدان بیاید و از 120 میلیارد اعتبارات این وام استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با طفره رفتن از پاسخ به سؤالات مخابراتی که این روزها داغترین سوژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حساب می‌آید و بیشتر به نزاع بین دولت با این شرکت برمی‌گردد، گفت: قرار است جلسه‌ای با مخابراتی‌ها بگذاریم و مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار