معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات باید در استان های درحال توسعه به منزله زیربنای زیربناها مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس قنبری در این نشست افزود: پس از رفع تحریم ها این وزارتخانه به توانمندسازی بخش خصوصی توجه جدی دارد و هر اندازه بخش خصوصی تقویت شود شاهد رشد پایدار اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه خوبی خواهد داشت و اگر بر تولید محتوای بومی کار جدی صورت گیرد نتایج مثبتی کسب خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه در دو سال عمر دولت تدبیر و امید شاهد توسعه و افزایش زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور و استان اردبیل هستیم اظهار داشت: البته به این اندازه راضی نیستیم و میدان برای کار وسیع است.

به گزارش ایرنا؛ مهندس جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت:در گذشته در حوزه IT در کشور گام های خوبی برداشته نشده است اما در دولت یازدهم برای جبران عقب ماندگی کارهای خوبی انجام گرفته و ارتباطات کشور چهل برابر افزایش یافته است.

وی مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای کل ارتباطات زیرساخت کشور در سال های 91 و 92 را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم در دولت فعلی به 2500 میلیارد تومان افزایش یافته و این حرکت بزرگی در این راستا محسوب می شود.

وی با تاکید بر استفاده از شرکت های بومی و استانی برای اجرای پروژه های حوزه فناوری اطلاعات، توجه به قابلیت ها و توانمندی های علمی و دانشگاهی استان را در این حوزه خواستار شد.

جهانگرد، همجواری با جمهوری آذربایجان را مزیتی برای استان اردبیل دانست و اظهار داشت: فعالان فکری و علمی و بخش خصوصی استان باید آغازگر کار اقتصادی باشند و قطعا مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: باید مزیت های ملی منطقه ای استان تعریف و به فرصت تبدیل شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار