پروژه احداث ماهی‌های خاویاری در گچساران دستور کار گرفته که طی چند سال آینده گچساران به عنوان یکی از مراکز مهم تولید ماهی خاویار در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سیاست وزارت جهادکشاورزی و دولت تدبیر و امید بر افزایش بهره‌وری از منابع آب و استفاده بهینه از امکانات است.

وی با بیان اینکه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: با توجه به وضعیت خشکسال حاکم برنامه‌ریزی برای افزایش کشت‌های متراکم به ویژه توسعه گلخانه‌ها در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این خصوص بر اساس مسایل فنی استعدادیابی صورت می‌گیرد و مکان‌هایی که دارای شرایط احداث گلخانه باشد، مشخص می‌سود.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناطقی در استان وجود دارد که اکر مجتمع‌های گلخانه‌ای را در آن احداث کنیم، نیاز محصولات غذایی استان تأمین و تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این بخش مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه احداث حداقل 500 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در برنامه چهارساله جهاد کشاورزی لحاظ شده است، گفت: بحث مجتمع‌های شیلاتی نیز در سطح کشور مطرح بوده که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران در دست احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مجتمع‌های شیلاتی بیشتر در بخش سردرسیری بوده اما پروژه جدید قابل پیگیری در سطح استان و تأکید جهاد کشاورزی بر پرورش ماهی در قفس است.

گوهرگانی در خصوص پرورش ماهی در قفس گفت: در این خصوص در کل کشور نیز کم کار شده است اما در صورت فراهم بودن مجوزهای لازم از سال 95 آغاز به کار خواهیم بورد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: خاویار ، ماهی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.