رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی توسعه مسائل بازرگانی کشاورزی را از اولویت‌های این سازمان عنوان و بر لزوم ورود شرکت‌های فنی مهندسی به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی، توسعه مسائل بازرگانی کشاورزی را بعد از "تحول نیروی انسانی" اولین اولویت این سازمان عنوان کرد و گفت: باید شرکت‌های مدرن بازرگانی تاسیس شود تا راه پیشرفت اقتصادی برای افراد خلاق و مستعد در این زمینه فراهم شود.

مجتبی مزروعی لزوم ورود شرکت‌های فنی مهندسی به طرح‌هایی نظیر "تجمیع چاه‌های کشاورزی" بدون اتکا به پروژه‌ها و اعتبارات دولتی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید زمینه ورود این شرکت‌ها به بخش خصوصی را فراهم کنند و حداقل موجودی برای سرمایه‌گذاری در صندوق توسعه بخش کشاورزی، 10 میلیون تومان است.

وی با اشاره به دسته‌بندی موضوعی شرکت‌های فنی مهندسی اعم از خدماتی، بازرگانی مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح بر اساس فعالیت شرکت‌ها تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: ایجاد شرکت‌ها در تمام زیربخش‌های کشاورزی بجز قسمت فنی مورد غفلت قرار گرفته است.

محمدرضا اورانی افزود: متاسفانه قانونی برای الزام کشاورزان جهت استفاده از خدمات فنی و مهندسی وجود ندارد.

در این جلسه همچنین مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تفکیک شرکت‌های فنی مهندسی به فعال و نیمه فعال گفت: نحوه تعامل جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با شرکت‌های فوق بر همین اساس تعریف می شود.

محمد رضا اقدسی اولویت برون سپاری کارها در جهاد کشاورزی را با شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای دانست و با اشاره به استخدام کارشناسان جدید در مراکز جهاد کشاورزی افزود: تعدادی از این کارشناسان با سابقه 8 سال تجربه در سمت ناظر و داشتن تحصیلات بالا سبب پویایی در بخش کشاورزی استان شده‌اند.

معاون صندوق توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی نیز که در جلسه حضور داشت، ضمن تشریح چگونگی تشکیل و عملکرد صندوق ابراز امیدواری کرد سهم تشکل‌های ترویجی در صندوق کامل شده و ارتقا یابد تا این تشکل‌ها از تسهیلات ارزان قیمت و سهل الوصول بهره‌مند شوند.

جعفری با بیان اینکه در طرح بازنگری سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی کف ده میلیون تومانی منظور شده است، ادامه داد: سهام‌دار به ازاری هر مبلغ، 1.9 برابر تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد با بازپرداخت 9 ماهه دریافت می‌کند.

وی سرمایه ثبتی صندوق توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سرمایه مربوط به 366 تشکل در زیربخش‌های مختلف است.

گفتنی است مدیران عامل 80 شرکت فنی مهندسی کشاورزی در این گردهمایی حضور داشتند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.