ایمان‌شعار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش حجم مخازن قابل پیش‌بینی بود/ شرایط مدیریت آب سخت شده است

مدیر گروه ایمنی پایداری سدها گفت: همراه شدن آخر فصل آبی با فصل کشت محصولات کشاورزی و تبخیر بالای آب در مرداد ماه، تبخیر قسمتی از آب مخازن سدها قابل پیش بینی بود.

فرهاد ایمان شعار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کاهش آب سدها اظهار داشت: با ورود به ماه های آخر سال آبی و همراه شدن آن با فصل کشت محصولات کشاورزی و تبخیر بالای آب در مرداد ماه، تبخیر قسمتی از آب مخازن سدها قابل پیش بینی بود.

وی در خصوص کاربرد سدهای مختلف گفت: آب برخی از سدها فقط برای شرب و یا فقط برای کشاورزی و یا هر دو استفاده می شود که تغییر در میزان حجم آنها در شرایط مختلف، متفاوت است.

مدیر گروه ایمنی پایداری سدها افزود: با کاهش 13 درصدی ورودی آب به مخازن، درصد پر بودن حجم مخازن به 46 درصد رسیده که این میزان معادل 23 میلیارد متر مکعب از 49 میلیارد متر مکعب است.

ایمان شعار در خصوص آب شرب نیز تصریح کرد: هیچ یک از استان های ما از لحاظ آب شرب در شرایط نرمال قرار ندارد و از 32 استان،15  استان در شرایط کمبود آب ضعیف،12 استان در تنش آبی شدید و 4 استان در کمبود آب هستند که در این مناطق مجبور به اعمال محدودیت هایی در کشاورزی و یا صنایع هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه استمرار کمبود بارش شرایط مدیریت آب را با سختی همراه کرده که در این باره نیازمند همکاری از سوی مشترکین هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، آب شرب ، مخازن ، آب کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار