نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد تلاش مشترک روسیه و ایران، به راه حل واقعی برای پایان بحران این کشور منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "خالد العبود،" از نمایندگان برجسته پارلمان سوریه، اعلام کرد تلاش مشترک روسیه و ایران ممکن است به راه حل واقعی برای بحران سوریه منجر شود.دبیر پارلمان سوریه همچنین تاکید کرد ایران و روسیه در کنار هم برای یافتن راه حل بحران سوریه تلاش می‌کنند.

"العبود" در حالی این اظهارات را بیان کرد که ایران به زودی طرح چهار ماده‌ای را درباره چگونگی پایان دادن به جنگ داخلی سوریه به سازمان ملل متحد ارائه خواهد داد.

"حسین امیر عبداللهیان،" معاون وزیر امور خارجه ایران، جزییات بیشتری در باره این طرح ارائه نداد.

"خالد العبود" افزود: روسیه نیز نقش مهمی در این روند ایفا می‌کند. با وجود این که سوریه عزم و اراده خود را در میدان نبرد ثابت کرده و مانع پیشروی دشمن شده است، ایران سعی دارد به توازنی برای همه طرف‌ها در منطقه دست یابد و از این رو این کشور با عربستان سعودی، کویت و ترکیه در تماس است.

وی تاکید کرد: روسیه از ایران پیروی می‌کند و به دنبال برقراری نوع دیگری از توازن یعنی توازن سیاسی در منطقه است و در برقراری توازن بین المللی نقش مهمی ایفا می‌کند.
العبود تصریح کرد: ما شاهد نقشه امنیتی جدیدی در منطقه هستیم که روسیه ، ایران و سوریه در راس آن هستند.

این مقام سوری به نقشه امنیتی قدیمی که آمریکا طراحی کرده و به گفته وی کاملا در برقراری صلح در منطقه شکست خورده است اشاره کرد و گفت:‌  ما باید ابتکار ایران را پس از طرح آمریکا که به هدف راهبردی خود در حمله به منطقه نرسید برجسته کنیم. فکر می‌کنم ما اکنون طرح بزرگ خاورمیانه را پشت سر گذاشته‌ایم. آمریکا دیگر نقشه امنیتی ندارد بنابراین به ابتکار ایران و روسیه نیاز است.

وی اضافه کرد : این ابتکار از رویدادهای منطقه‌ای و بین المللی جدا نیست و بر اوضاع منطقه مبتنی است. نقطه عطف این ابتکار، توافقنامه هسته‌ای ایران است. فکر می‌کنم آنچه به بحران سوریه مربوط می‌شود اینست که تغییر و تحولات مهمی در سایر بحران‌های منطقه از جمله یمن، لبنان، فلسطین یا بحرین رخ خواهد داد.

العبود ادامه داد: آمریکا راه حل واحدی برای بحران سوریه ارائه نکرد. گروه تروریستی داعش در منطقه گسترش یافت. تنها برگ برنده آمریکا که به آن افتخار می‌کند ، آموزش مبارزان سوریه نوین  برای مقابله با تروریسم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار