الگوهای نامناسب زندگی موجب شیوع کمردرد در جامعه شده به طوری که در حال حاضر حدود نیمی از افراد بزرگسال، به کمردرد هستند.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود 90 درصد افراد جامعه در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند و کمتر کسی را هم می‌توان یافت که در سنین بالای 40 سال باشد و کمردرد را تجربه نکرده باشد.

وی با بیان این که کمردرد در سنین کودکی شیوع بسیار پایین‌تری در مقایسه با افراد بزرگسال دارد، افزود: در بین افراد بزرگسال بسیاری از افراد به دلیل نوع شغل خود، انجام حرکات و فعالیت‌های سنگین و یا ورزش‌های طاقت‌فرسا، دچار عارضه کمردرد می‌شوند.

تکبیری تأکید کرد: متأسفانه الگوهای نامناسب زندگی موجب شیوع کمردرد در جامعه شده به طوری که در حال حاضر حدود نیمی از افراد بزرگسال، به نوعی دچار کمردرد هستند.

وی گفت: کمردرد ممکن است به طور ناگهانی و یا تدریجی فرد را درگیر کند و بسیاری از افراد بدون مراجعه به پزشک و یا مصرف انواع مسکن‌ها درد خود را التیام می‌بخشند.

تکبیری با اشاره به این که یکی از دلایل مهم بروز کمردرد نشستن‌های طولانی مدت است، اظهار داشت: اگر یک فرد به مدت طولانی در یک محل بنشیند، نیروی زیادی به ستون فقرات و دیسک کمر او وارد می‌شود که این نیرو حدود دو تا سه برابر وزن بدن است.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از بروز کمردرد، باید پس از هر نیم تا یک ساعت نشستن فرد از جای خود بلند شود و مقداری راه برود و سپس نشسته و ادامه کار خود را انجام دهد و این روند باید تکرار شود.

تکبیری خاطرنشان کرد: بلند کردن اجسام بسیار سنگین و انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین به ویژه در صورتی که بدن آمادگی قبلی نداشته باشد، نیز از دلایل عمده دیگر کمردرد است که متأسفانه در بین افراد جامعه به ویژه ورزشکاران بسیار شایع است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار