دبیر فدراسیون والیبال درباره دیدار تیم ملی ایران و ژاپن در فینال هیجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا گفت: ژاپن تیم بسیار قدرتمندی است و توانست با زیرکی به فینال برسد.

افشار دوست: ژاپن با زیرکی به فینال رسید
محمود افشار دوست در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به دیدار امروز تیم ملی والیبال ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: برعکس آنچه فکر می‌کردیم ژاپن تیم معمولی نیست و خیلی زیرکانه توانست راهی فینال شود.

 این تیم تا اینجای مسابقات بازی‌های خوبی انجام داد و تیم‌های قدرتمندی مانند کره جنوبی و قطر را از پیش رو برداشت.

وی دیدار با ژاپن را سخت توصیف کرد و افزود:  حریف امروز ما هم از لحاظ تاکتیکی و هم از لحاظ جسمانی در شرایط ایده آلی قرار دارد آن‌ها تیمی هستند که تا آخرین لحظه دست از تلاش برنمی‌دارند و نقطه قوت آن‌ها در توپ‌گیری است. البته ژاپن نقطه ضعف‌هایی هم دارد کوتاه‌ قد بودن برخی بازیکنان این تیم مانند پاسور آن‌ها می‌تواند در حملات به ما کمک کند همچنین دفاع آن‌ها با مشکلاتی مواجه است.

افشار دوست به حضور احمد مساجدی، مربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی والیبال ژاپن هم اشاره کرد و گفت: کار فنی ژاپن بسیار با تجربه هستند آن‌ها در بازی‌های آسیایی هم به فینال رسیدند و این نشان می‌دهد کار سختی پیش روی ماست از طرفی حضور مساجدی در کنار این تیم که شناخت خوبی از بازیکنان ایران دارد برای آنها مفید خواهد بود.

دبیر فدراسیون والیبال درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی ب والیبال ایران  در این دوره از مسابقات گفت: تیم ما خیلی خوب کار کرده است و حضور در فینال گواه این مطلب است اهدافی برای این تیم در نظر داشتیم که آن‌ها را بعد از دیدار فینال بیان می‌کنیم ولی در مجموع از نمایش این تیم راضی هستیم هم کادر فنی و هم بازیکنان خوب کار کردند امیدوارم در پله آخر هم موفق شویم.

افشار دوست که مسئولیت مدیریت اجرای مسابقات را برعهده دارد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، درباره میزبانی ایران از هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سعی کردیم زیر ساخت‌های لیگ جهانی را حفظ کنیم و با آماده کردن دو سالن دوازده هزار نفری و سالن فدراسیون والیبال میزبانی خوبی از تیم‌ها داشته باشیم هدف ما گرفتن میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی است و باید همه استاندارد‌ها ی لازم را حفظ کنیم.

 دبیر فدراسیون والیبال با بیان این مطلب که حضور مسئولان رده بالای ورزش کشور مانند محمد گودرزی و نصرالله سجادی در سالن برگزاری مسابقات گفت: این موضوع نشان داد که مسئولان به والیبال علاقمند هستند و این رشته را حمایت می‌کنند حضور آنها روحیه تیم را بالا می‌برد .

 افشار دوست در پایان به وضعیت تیم ملی الف اشاره کرد و گفت: بازیکنان در حال حاضر تمرینات خود را سپری می‌کنند تا اواخر مرداد ماه برای حضور در جام واگنر راهی لهستان شوند پس از آن هم در روسیه دو دیدار تدارکاتی را برگزار خواهند کرد تا با آمادگی‌ کامل راهی مسابقات جهانی ژاپن که شهریور ماه برگزار خواهد شد، بشوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: والیبال ، فدراسیون ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار