دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، از آغاز به کار تیم های داوری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد جعفریاز مشهدخراسان رضوی؛ با بیان اینکه تا 25 مرداد ماه نتایج داوری جشنواره های مختلف اعلام می شود، گفت: جشنواره امام رضا(ع) عملیاتی 365 روزه است و در شب میلاد باسعادت امام رضا(ع) در مشهد، اختتامیه آن برگزار می شود.

وی افزود: پس از پایان اختتامیه جشنواره ،دوره بعدی جشنواره کلید می خورد و با برگزاری جلسات آسیب شناسی نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف نیز برطرف شده و در نهایت در روز ولادت امام موسی کاظم(ع) فراخوان دوره بعدی جشنواره منتشر و توزیع می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،با اشاره به اینکه اختتامیه 84 برنامه موضوعی سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت در کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: 79 کشور میزبان برنامه های این دوره از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشن های دهه کرامت خواهند بود.

جعفری با بیان اینکه در بخش تخصصی جشنواره حدود 1200 برگزیده خواهیم داشت که در اختتامیه های برنامه های موضوعی جشنواره در استان های مختلف از انها تجلیل می شود، تاکید کرد: نفرات برگزیده هر یک از این برنامه های موضوعی تا 25 مردادماه اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از برگزاری مراسم یادمان سالروز ورود کاروان امام هشتم (ع) به ایران و گرامیداشت یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس در منطقه شلمچه در روز 23 مردادماه خبر داد و افزود: در استقبال از جشنواره امام رضا(ع) و جشن های مردمی دهه کرامت ویژه برنامه باشکوهی در شلمچه برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) حضور خواهند یافت، گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی پیگیری های لازم جهت حضور رئیس جمهور در این مراسم را دارند.

وی اساس جشنواره امام رضا(ع) را دهه کرامت دانست و اظهار کرد: دهه کرامت از اولین روز ماه ذی القعده همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) آغاز و تا یازدهم این ماه همزمان با میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به پایان می رسد و در این ایام با برگزاری جشنواره امام رضا(ع) فضای با نشاط معنوی کل کشور را فرامی گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.