بار دیگر موسم 17 مرداد در راه است ایستگاهی که هر سال فقط یک بارمتولیان و مسئولان را برای شنیدن درد مشترک اصحاب رسانه و علمداران قلم دور هم جمع می کنند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این بار همزمان با فرا رسیدن 17 مرداد به سراغ دکتر حمید حبشی روانشناس درحوزه مشاوره رفت تا با بررسی حرفه خبرنگاری از دیدگاه روانشناسی و چالشهای پیش رو گفتگویی داشته باشد.

دکترحبشی در خصوص سختیهای کار خبرنگاری گفت:شغل خبرنگاری به سبب شناسایی حقایق و واقعیت جامعه و در معرض عموم قرار دادن این وقایع جزو حرفه های سخت است.

وی افزود:جنگ، درگیری و موانع فراوان محیطی، استرس ونگرانی های مخصوص این حرفه، توام با اذیت که بر سر راه خبرنگاران است این حرفه را در ردیف مشاغل سخت قرار داده است.

حبشی در رابطه با افرادی که به سختی تن به مصاحبه می دهند و چگونگی برخورد با آنها اظهار کرد: :یکی از جنبه های مهم در خبرنگاری روحیه مداری است که خبرنگاران بایدبا شناسایی روحیه افرادمصاحبه شونده، اقدام کنند .

این روانشناس درمورد جایگاه خبرنگاری گفت:خبرنگاران در برابر پروردگار مسئول هستند پس برای اینکه بتوانند به رسالت خود عمل کنند باید شان وجایگاه این افراد در جامعه جایگاهی مشخص باشد .


دکترحبشی افزود: خبرنگاران چشم بیدار مردم و مسئولان هستند و رسانه ها اگر درراه یک منشور اخلاقی و رفتاری کارآمد قرار گیرند می توانند به تعمیق و تعامل رسانه با مردم بینجامند.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. این روز ارزشمند اجتماعی، بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.