اغلب مبتلایان به بیماری‌های عفونی و واگیردار، زمینه کم و آبی و ضعف سیستم ایمنی بدن دارند.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: افزایش مسافرت‌ها در فصل تابستان و عدم توجه و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، از دلایل عمده گسترش برخی از بیماری‌های عفونی در روزهای گرم سال است. 
 
وی تصریح .کرد: مصرف کم مایعات  و از طرفی مصرف آب آلوده از دلایل مهم بروز بیماری‌های عفونی است و متاسفانه این نوع مشکلات در تابستان بسیار مشاهده می‌شود. 
 
بشارتی اصل تاکید کرد: اغلب مبتلایان به بیماری‌های عفونی و واگیردار، زمینه کم آبی و ضعف سیستم  ایمنی بدن دارند و این افراد در فصل تابستان بیشتر از سایر فصول دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند. 
 
وی خاطر نشان کرد: شستشوی مواد غذایی به ویژه میوه‌ها و سبزی‌ها نیز در فصل تابستان باید با تفت بیشتری صورت بگیرد چرا که درصد بالایی از موارد ابتلا به بیماری‌های عفونی در تابستان ناشی از خوب شسته نشدن مواد غذایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها است. 
 
بشارتی اصل افزود: باید مراقب مسمومیت‌های غذایی نیز در تابستان بود و به محض مشاهده علائم آن به طور عمده شامل دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ است، باید به موقع به پزشک مراجعه کرده و از انجام اقدامات خودسرانه  و مصرف هر گونه قرص بدون تجویز پزشک خوداری کرد. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار