رئیس پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که تا پایان سال DNA حدود ۲۵ هزار مجرم سابقه دار در بانک اطلاعاتی ثبت می شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از مهر ؛دکتر احمد شجاعی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان تهران در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح دادپزشک گفت: این طرح با موفقیت در تعدادی از استان ها اجرا شده که نیاز به اصلاحاتی دارد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار درباره ایجاد بانک ژنتیک هم گفت: قرار بود ۲۵ هزار مجرم سابقه دار DNA شان در بانک ژنتیک ثبت شود که به دلیل مشکل اعتبارات هنوز اجرایی نشده اما تصمیم داریم امسال حتما این ۲۵ هزار مجرم سابقه دار در بانک اطلاعات ژنتیک DNA ثبت شود.

شجاعی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعتبارات گفت: افزایش بودجه نداشتیم اما نگذاشتیم فعالیت ها زمین بماند. با این حال اعتبارات و مزایا برای برخی از کارکنان پزشکی قانونی متناسب نیست.

رئیس پزشکی قانونی کشور همچنین اظهار داشت: در حادثه سیلاب اخیر تمام اجساد شناسایی شده و یک مورد مانده است و از خانواده ها می خواهیم برای شناسایی گمشده خود به پزشکی قانون تهران مراجعه کنند.

شجاعی از استخدام ۲۰۰ نفر در آبان ماه خبر داد و گفت: با این گزینش ها کمی از مشکلات پزشکی قانونی برطرف می شود اما همچنان کمبود نیرو داریم.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.