دانشمندان دانشگاه هاروارد به تصاویری شگفت انگیز از مغز موش دست یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن‌پست، دانشمندان دانشگاه هاروارد از رازهایی در مورد مغز پرده برداشتند. دکتر "جف لیچمن" که یک زیست شناس مولکولی است با کمک همکارانش تصاویری شگفت‌انگیز از نورون های مغز یک موش ارائه دادند.

دکتر "لیچمن" در مصاحبه با هافینگتن‌پست گفت 20 دانشمند در پروژه‌ای شش ساله برای دستیابی به این تصاویر تلاش کرده اند. هدف از این پروژه فراهم کردن تصاویری با وضوح بالا از ساختار پیچیده مغز حیوانات بوده است. دانشمندان  با استفاده از یک تکنولوژی جدید مدلی دیجیتال از بافت مغز موش ساخته اند که امکان بررسی تمام جزئیات مغز این حیوان را فراهم می‌کند.

دانشمندان با استفاده از این تکنولوژی جدید ده‌ها هزار تصویر از بخش‌های فوق العاده نازک مغز را فراهم کردند؛ ضخامت این بخش‌ها یک هزارم ضخامت یک تار مو است. همچنین با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری جدید توانستند اتصالات عصبی مغز را در تصویر رنگ کنند. 

پرده برداری از رموز نهفته مغز

تصویر بالا یک سلول مغزی یا نورون است که وظیفه انتقال پیام‌های الکتروشیمیایی در سیستم عصبی را بر عهده دارد. در این تصویر رشته‌های عصبی به رنگ‌های آبی، بنفش و سبز نشان داده شده‌اند.

پرده برداری از رموز نهفته مغز


پرده برداری از رموز نهفته مغز

پرده برداری از رموز نهفته مغز

پرده برداری از رموز نهفته مغز

پرده برداری از رموز نهفته مغز


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
سبحان الله چه خالق دانا و توانايي داريم

تلاشهاي اين متخصصين واقعا قابل تقدير هست
آخرین اخبار