ویژه‌برنامه‌های شبكه های سیما در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی را برای پخش تدارک دیده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در سالروز شهادت امام صادق (ع) چندین ویژه برنامه در شبكه های سیما تدارك دیده شده است. در این ویژه‌برنامه‌ها علاوه بر مویه‌هایی بر این عزای عظیم، تلاش شده قطره ای از دریای معارف آن دریای علوم تبیین شود.

شبكه سه سیما 
برنامه «مصباح» به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) در 2 قسمت 60 دقیقه ای كاری از گروه معارف اسلامی شبكه سه سیماست كه دوشنبه 19 مرداد ساعت 22:15 با حضور حجه الاسلام والمسلمین كازرونی روی آنتن می رود و در روز سه شنبه 20 مرداد ساعت 11:00 دكتر معارف و دكتر سید محسن میر باقری در خصوص زندگینامه و سجایای اخلاقی امام جعفر صادق (ع) با بینندگان صحبت می كنند. 

برنامه «زلال سخن»، كاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبكه سه سیماست كه با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین دكتر رفیعی، در خصوص مهم‌ترین اقدامات امام جعفرصادق (ع) در دوران امامتشان به مدت 60 دقیقه پخش می شود. 

این برنامه به تهیه كنندگی هادی آشتیانی سه شنبه 20 مرداد ساعت 17:30 از شبكه سه سیما پخش می شود. 

فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به نویسندگی و كارگردانی بهزاد بهزادپور، سه شنبه 20 مرداد ساعت 15:00 به روی آنتن شبكه سه می رود.

این فیلم محصول سال 1382 است و بازیگرانی چون كاوه خدا شناس، كاوه مهدوی، بابك اسلامی و جلال خباز در آن بازی می كنند. 

داستان فیلم درباره جانباز شیمیایی به نام مسلم است كه همسرش او را ترك كرده و با دوستان شهیدش در بهشت زهرا قرار می‌گذارد. او به همراه دوستان شهیدش با موتور سیكلت از میادین مختلف تهران، مكان‌ها و دوستان مختلف از جمله جانباز قطع نخاعی به نام اصغر در بیمارستان، بازدید می‌كند و از اصغر می‌خواهند كه زندگی مادی این جهان را رها ساخته و همراه آ‌نان شود. او نیز می‌پذیرد و همراه آنان به بهشت زهرا بازمی‌گردد. به هنگام خداحافظی، مسلم كه تنها مانده، گریه و زاری می‌كند و از شهیدان می‌خواهد كه او را نیز با خود ببرند؛ اما...

شبكه چهار 
برنامه «معرفت» در ساعت 15:30 سه شنبه 20مرداد ماه به بررسی زندگی امام جعفر صادق (ع) می‌پردازد.

شبكه قرآن سیما 
«سوگ صادق» عنوان ویژه برنامه شبكه قرآن سیماست كه در سالروز شهادت امام صادق(ع) به روی آنتن این شبكه می رود. 

«سوگ صادق» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید باقر علم الهدی به بررسی زندگانی آن امام همام و ابعاد علمی و معنوی ایشان می پردازد. 

قرائت قرآن كریم توسط حجت الاسلام سید جواد درچه ای و شعرخوانی شاعران اهل بیت (علیهم السلام) وحید قاسمی و رضا اسماعیلی در رسای آن امام از دیگر آیتم های این برنامه است. 

این ویژه برنامه به تهیه كنندگی محسن رنگینی كاری از گروه محافل و مسابقات شبكه قرآن سیماست كه در روز سه شنبه 20 مرداد همزمان با سالگرد شهادت امام صادق(ع) به صورت زنده از ساعت 10:15 تا 13 پخش می شود.

شبكه آموزش سیما 
«خانه مهر» عنوان برنامه ای است كه در خصوص اهمیت تحقیق و كسب دانش و معرفی شاگردان امام جعفر صادق (ع) مباحثی را مطرح می كند. 

برنامه «خانه مهر»سه شنبه 20 مرداد ماه هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت 11 صبح از شبكه آموزش سیما به روی آنتن می رود. 

برنامه «وصال» نیز با موضوع شهادت امام جعفر صادق (ع) و دستاوردهای ایشان در زمان ولایت بر امت و با حضور كارشناسان مذهبی همچون حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست و حمید رفیعی و مداحی روز سه شنبه ساعت 16:20 از شبكه آموزش پخش خواهد شد. 

همچنین در همین خصوص، برنامه «روز خدا» ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) در سه نوبت دوشنبه 19 مرداد ماه ساعت 21:20 و در روز سه شنبه 20 مرداد ماه در ساعت 12:25و 15:45 از همین شبكه به روی آنتن می رود.

شبكه پویا 
انیمیشن «داستان راستان» با موضوع "انفاق كن نه از جیب دیگران و خواب وحشتناك"، دوشنبه ساعت 20:40 و سه شنبه ساعت 18:25 از شبكه پویا پخش می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار