از سال 1982 حدود 3600 مدرسه در روستاهای کره جنوبی به دلیل مهاجرت جوانان به کلان شهرها تعطیل شده است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک تایمز، از سال 1982 حدود 3600 مدرسه در کره جنوبی به دلیل کمبود دانش آموز تعطیل شده است. با مهاجرت تعداد زیادی از جوانان کره جنوبی از روستاهای این کشور، بسیاری از مدارس این روستاها تعطیل شده است. یکی دیگر از این مدارس بهار سال آینده پس از فارغ التحصیل شدن آخرین دانش آموز، تعطیل خواهد شد.

معلم یکی از مدارس در این خصوص گفت: "همه جوانان این روستا برای یافتن شغل و ازدواج کردن به شهرها مهاجرت کرده اند." کشاورزان این روستا تحصیل را بلیتی برای فرار از فقر می دانند. آنها فرزندان خود را به مدارس می فرستند تا خواندن و نوشتن بیاموزند. پس از گذراندن دوره های تحصیلی، این افراد برای یافتن شغل و یا تحصیل درسطوح بالاتر به شهرها مهاجرت می کنند. 

امروزه بسیاری از روستاهای کره جنوبی با خانه های خالی از سکنه و پر از تار عنکبوت، به شهر ارواح شبیه شده است. در سال 1960، روستای نوگوک 5387 نفر جمعیت داشت که حدود نیمی از آنها را نوجوانان زیر 12 سال تشکیل می داد. این در حالی است که در سال 2010 جمعیت این روستا 615 نفر گزارش شد که تنها 17 درصد از آنها نوجوانان زیر 14 سال بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار