معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بحران آب در اردبیل اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی بوده که باید افزایش یابد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ علی آذرنژاد اظهار داشت: دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای اجرای آبیاری نوین به کشاورزان در نظر گرفته است که باید کشاورزان از این فرصت به دست آمده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد هزینه‌های اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی توسط دولت انجام می‌شود، گفت: 15 درصد را نیز دولت به صورت تسهیلات کم‌بهره در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

آذرنژاد با اشاره به اینکه بحران آب یکی از بحران‌های جدی در کشور و استان اردبیل است، تصریح کرد: باید همگان در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و برای همیشه این نعمت الهی را به صورت بهینه مصرف کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: دولت برای صرفه‌جویی در مصرف آب و مبارزه با بحران آب برنامه‌ریزی ویژه‌ای را اتخاذ کرده و علاوه بر عزم جدی دولت نیاز است مردم نیز در این راستا مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا استان اردبیل را از این چالش جدی نجات دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.