علی شمس سرپرست و نوازنده پیانو و گیتار الکتریکی گروه «شمس» از انتشار آلبوم تا دو ماه دیگر خبر داد.

امیدوارم بعد از 17 سال آلبوم منتشر شودبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری گروه علی شمس  19 مرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست علی شمس به همراه اعضای گروه خود برای پاسخ‌گویی به خبرنگاران حاضر شدند.

علی شمس در ابتدا درباره سابقه تشکیل گروه خود توضیح داد و گفت: فعالیت گروه در سال 76 و 77 شروع شد، در ابتدا تفکری موسیقی تلفیقی را در ذهن داشتیم که این مبحث در ْآن زمان بحث نویی بود و ما به عنوان دانشجویان موسیقی سعی در اجرای موسیقی متفاوتی را داشتیم.

در آن زمان به دلیل استفاده از (براند) و (گیتار الکتریک) که گاهی به صورت سولو در آثارمان استفاده می‌کردیم گرفتن مجوز برای انتشار آلبوم بسیار سخت بود پس از آن در سال 86 که بخش پاپ در موسیقی جشنواره فجر آغاز شد عده‌ای از موزیسین‌ها و گروه‌ها به واسطه آن معرفی شدند اما به دلایلی نامعلوم این بخش در سال 88 از جشنواره حذف شد و در واقع با بی‌توجهی به گروه‌ها شده بود طی سه سال گروه‌های شرکت کننده از حضور در جشنواره منصرف شدند و خروجی داوری‌ها خیلی بد بود به همین دلیل این بخش از جشنواره که با نام بخش موسیقی پاپ بود حذف شد.

وی در ادامه در خصوص تغییر سبک‌های فعالیت گروه در طی 17 سال اظهار کرد: ما در طی این 17 سال سبک‌های راک، جاز را تجربه کردیم و همچنین موسیقی تلفیقی را تجربه کردیم که در آن زمان که آغاز کار موسیقی پاپ هم بود هنوز جایی برای گرفتن مجوز برای ما وجود نداشت به همین دلیل ما با اجراهای هر ساله خود که حداقل یک اجرا در سال را داشته‌ایم، سعی کردیم گروه خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ما در آثار خود قطعاتی داریم که 20 تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد و کمتر از 6 دقیقه قطعه‌ای را نداریم برای اینکه تصوری مبنی بر کسل‌کننده بودن آن نباشد قطعات ما به صورت داستانی و روایی است و در هر اجرا فرم نظرسنجی برای ارتباط بیشتر با مخاطب در بین علاقمندان پخش خواهیم کرد.

وی افزود: ما در ابتدا زمانی که گروه را تشکیل دادند با رضا مهدوی که در آن زمان رئیس گروه موسیقی سوره بود تفکرم را در میان گذاشتم و به وی گفتم من یک گروه 43 نفره دارم که در واقع یک ارکستر بزرگ است و ایشان هم ما را حمایت کردند در آن زمان دو سبک در آثار وجود داشت که یا ریتمی برای رقص و آواز بود یا یک عاشق شکست خورده و همچنین صداهایی شبیه به خوانندگانی که قبل از انقلاب آمدند که ما باید با آنها خود را هماهنگ می‌کردیم اما مضامینی را انتخاب کردیم که تا به حال در رابطه با آنها صحبتی نشده بود.

شمس در خصوص اجرای 24 مرداد ماه عنوان کرد: در این اجرای کنسرت 11 قطعه را اجرا خواهیم کرد و تفاوت آن در تنظیم و الکتروآکوستیک آن بیشتر شده است و  قطعاتی را که تا به حال اجرا نکردیم، با نام‌های (زمان، اسکیزوفرنی درخانه، زشتم، خوب مطلق، ایران، مرا ببخش و حیله) را اجرا خواهیم کرد.

شمس در ادامه توضیح داد: البته در سبک کاری ما در تمام دنیا برای تفهیم بیشتر اشعار خود برای حضار کلیپی اجرا خواهد شد که ما علی‌رغم میل باطنی این کار را خواهیم کرد و برای احترام به مخاطب کلیپی برای تفهیم اشعارمان در زمان اجرا پخش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سبک کاری ما اگر بخواهیم اشعار فارسی با سبک کاری تلفیق کنیم صدایی که شنیده می‌شود گویی لهجه‌ای در آن است که متوجه فارسی بودن آن نمی‌شویم اما ما سعی کرده‌ایم در کار خود این امر را آسان‌تر کنیم و کلمات را گویا‌تر و واضح‌تر به اجرا دربیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار