رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد در سال 95 راه اندازی می شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، گلمکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود : بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد با کمک اعتباری دولت یازدهم بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی افزود: این بیمارستان با برنامه ریزی انجام شده، در صورت تامین به موقع اعتبار در اوایل سال 95 به بهره برداری می رسد.

گلمکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که آیا بخش جراحی قلب باز در این استان راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در شرایط فعلی ایجاد بخش قلب باز در بیمارستان های بجنورد به دلیل محدودیت فضای فیزیکی امکانپذیر نیست و تعداد بیماران این حوزه آنقدر نیست که ضرورت راه اندازی این بخش را در اولویت قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طرح ایجاد رشته ( دپارتمان) قلب باز در این استان با الویت جراحی قلب باز برای کودکان در دست اجرا قرار گرفته و حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیز برای این بخش اختصاص داده شد.

گلمکانی تصریح کرد: هم اکنون ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این استان حدود 85 درصد است و ایجاد جراحی قلب باز باعث می شود تا پذیرش مریض در بیمارستان های فعلی با مشکل مواجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این استان با بیش از 800 هزار نفر جمعیت تنها 800 تخت بیمارستانی دارد که نشان می‌دهد تقریباً برای هر یک هزار نفر یک‌تخت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.