اخیراً سرمقاله‌های انتقادی نصرالله قادری از نشریه «نمایش» حذف شده است.

چرا سرمقاله‌های انتقادی قادری از «نمایش» حذف شد؟!به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیراً شماره 191 نشریه «نمایش» منتشر شده است، این نشریه که یکی از منابع اصلی و تخصصی حوزه نمایش است به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری است.

یکی از اتفاقات مرسوم این نشریه سرمقاله‌های انتقادی قادری است، سرمقاله‌هایی که در هر شماره پای ثابت همه شماره‌های نشریه نمایش بوده است. حالا در شماره جدید این نشریه خبری از سرمقاله‌های این هنرمند و استاد دانشگاه نیست.

اینکه چرا پس از 190 شماره انتشار سرمقاله از نشریه نمایش حذف شده است، جای سوال دارد که مسئولان این نشریه وابسته به مرکز هنرهای نمایشی باید پاسخگو باشند.

درست است که نشریه «نمایش» برای هنرهای نمایشی است اما متصدی آن سازمان نباید خودش را از نقد درون‌گفتمانی محروم کند.

البته فرصت توضیح برای مسئولان مرکز هنرهای نمایشی در این خصوص همچنان باقی است و آقای قادری هم در صورت صلاحدید خودشان می‌توانند سکوت را در این‌باره بشکنند. 

در ادامه این نشریه  در بخش دیگر از نگاه ویژه این شماره گفت‌وگوهایی با بهرام جلالی‌پور، رحمت امینی و افشین خورشیدباختری به همراه یک میزگرد با حضور محمد ابراهیمیان، منوچهر اکبرلو، حسین پارسایی و مسعود موسوی منتشر شده است.

نشریه نمایش در این شماره مقالاتی با عنوان «نحوه ارتباط جوآن آکالایتیس با بازیگران در روند تمرین‌های عملی» به قلم  سیدحسن حسینی‌نژاد و «نقدی کلی بر ترجمه نمایشنامه‌ها به زبان فارسی» به قلم محمدحسین جدیدی‌نژاد آورده شده است.

از دیگر بخش‌های مهم نشریه نیز، نکوداشت بهروز غریب‌پور با عنوان هنرمند همیشه عاشق نیز منتشر شده است که به همراه گفتگویی با او همراه با دست‌نوشته‌ای از این هنرمند پیشکسوت است.

شماره 191مجله «نمایش»، ویژه مردادماه، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در 112 صفحه و به بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار