هیئت داوری جشنواره سی و یکم سیمرغ های خود را بدون جسارت، محافظه کارانه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ی سینما باشگاه خبرنگاران شب گذشته در برنامه هفت ویژه افتتاحیه ی جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد امیر قادری منتقد سینما در خصوص این دوره ی جشنواره گفت: جشنواره ی امسال بیش ترین فیلم خوب و کمترین فیلم خیلی خوب را داشت جایزه ها در این دوره به اغلب فیلم های پیش بینی شده داده شد، در صورتی که فیلم های مستقل بدون تردید امسال شگفتی ساز بودند اما جایزه ها بدون هیچ جسارت و گستاخی در کمال محافظه کارانه عمل کردن به برخی ها رسید.

وی ادامه داد: سیمرغ ها و گرفتن آن برای کارگردان خطرناک است زیرا کارگردان ما را با آن نگاه های قبلي تبدیل به کارگردانانی مثل پرویز شهبازی را تبدیل به یک بچه مثبت فیلمساز می کند و آنوقت دیگر خود فیلمساز در ساخت فیلم خود نقشی ندارد.

قادری عنوان کرد: فیلمسازان باید اراده ی شخصی و فردیت خود را حفظ کنند، در جشنواره هر نیرویی کم کاری کند باید کنار گذشته شود و جوان گرایی رخ دهد.

رضا درستکار منتقد سینما در ادامه ی این گفت و گو اظهار داشت: با حرف های امیر قادری در خصوص بد بودن فیلمسازی برای فستیوال و جشنواره موافقم امسال جایزه ها باید به کسانی داده می شد که حق آن ها به شدت نادیده گرفته شده./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار