سهم ایران در ساخت و تولید صنایع دریایی یک دهم درصد است

سهم ایران در تولید و ساخت صنایع دریایی یک‌دهم درصد است که این رقم در مقایسه با کشور‌های اروپایی بسیار کم است.

محمد‌‌سعید سیف دبیر ستاد صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای دوران پس از تحریم برنامه ریزی‌هایی داشته‌ایم تا صنعت دریایی کشور وضعیت بهتری پیدا کند، سهم ما در دنیا برای ساخت و تولید صنایع دریایی یک‌دهم درصد است، که این در مقایسه با کشور‌های دیگر رتبه کمی است.

وی در ادامه افزود: در مهندسی دریایی رتبه یازدهم را در سال 2014 از لحاظ رشد علمی به دست آورده‌ایم و از لحاظ تولید مقالات در خصوص دریا و در مقایسه با کشور‌های اروپایی همپای آلمان و فرانسه هستیم.

سیف تصر‌یح کرد: ایران به اندازه‌ی آلمان و فرانسه تولید مقالات می‌کند حجم تولیدات علمی آن‌ها نسبت به این کشور‌ها بسیار کم است، از این رو باید برای رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

دبیر ستاد صنایع دانش بنیان دریایی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تعداد مهندسان دریایی رتبه سوم را دارد، خاطرنشان کرد:‌ ایران از لحاظ تعداد مهندسان دریایی رتبه سوم را دارد و در این خصوص همانند کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های روسیه و آمریکا می‌باشد، و به همین دلیل تحصیل کرده‌های ایرانی در حوزه دریا بیکار هستند و یا مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: هم چنین ستاد صنایع دانش بنیان دریایی در جهت ارائه وام‌ها و حمایت از پایان نامه‌های دریایی، فرهنگ سازی در میان دانش‌آموزان و تهیه آمار نامه‌های دریایی از این قبیل حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

سیف با اشاره به ترسیم نقشه راه و فناوری‌های دریایی عنوان کرد: نقشه راه و فناوری‌های دریایی در حال ترسیم است و در آن به پروژه‌های تحقیقاتی سرمایه‌گذاران پرداخته می‌شود تا از این طریق در جهت داخلی سازی صنایع دانش بنیان دریایی گام بر‌داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار