الوطن نوشت بعد از توافق هسته ای طرف های اروپایی تمایل دارند ایران در مذاکرات برای حل بحران یمن حضور داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الوطن نوشت بعد از توافق هسته ای طرف های اروپایی تمایل دارند ایران در مذاکرات برای حل بحران یمن حضور داشته باشد و معتقدند این کشور، نقشی محوری دارد. 

به نوشته روزنامه الوطن چاپ ریاض، سندی که از نشست ریاض یاسین، وزیر خارجه سابق یمن با" آلن لوروا ،"دبیر کل هیئت فعالیت های خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل ، به بیرون درز یافته است، فاش می‌کند که موضع اروپا درباره یمن ضد و نقیض است. 


بنابر آنچه در این سند آمده است، اروپا به اردوگاه ایران تمایل دارد و این موضع در درخواست های مکرر از مسئولان برای شریک کردن ایران در مذاکرات دستیابی به راه حل یمن، خود را نشان می‌دهد. 

به نوشته الوطن، در حالی که کشورهای خلیج (فارس) بر ضرورت اجرای قطعنامه دوهزار و دویست و شانزده، اصرار دارند، سند درزیافته فاش می‌کند که اروپایی ها به اجرای قعطنامه شورای امنیت، تحت بند هفت منشور سازمان ملل، اهمیتی نمی‌دهند. 

به نوشته الوطن این سند نشان می‌دهد که اروپایی ها تلاش می‌کنند، دوستی ایران را جلب و از همکاری این کشور در حل بحران های منطقه از جمله بحران یمن استفاده کنند. این سند فاش می‌کند، پشت پرده های دیدارهایی که با مقامات اروپایی، خواه با مقامات حقوق بشری یا مقامات سیاسی، صورت می‌گیرد‌ نشان می‌دهد که آنها بر اهمیت حضور ایران در مذاکرات حل بحران یمن ، تاکید می‌کنند. 

طرف های اروپایی باور دارند ایران نقشی محوری در مسائل پیچیده منطقه دارد و این نقش محوری باید در همکاری برای حل بحران های منطقه، خود را نشان دهد ، به خصوص بعد از امضای توافق هسته ای با 1+5. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار