عامل انفجارِ در مسجد مرکز نیروهای ویژه در ابهای عربستان، یک تروریستِ سعودی بوده است.

عامل انفجار در مسجد عربستان، سعودی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان اعلام کرد، عامل انفجارِ پنج‌شنبۀ گذشته در مسجد مرکز نیروهای ویژه در ابها، یک تروریستِ سعودی بوده است.

سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عامل انتحاری این واقعه، کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزارانی منفجر کرد که در حال اقامه نماز ظهر بودند. این شخص یوسف بن سلیمان عبدالله السلیمان نام دارد که 21 ساله و متولد 1994 بود.

در این عملیات تروریستی، 15 تن از نمازگزاران کشته شدند که 5 تن از آنان نیروی پلیس بودند، شش تن از نیروهای تحت آموزش در خصوص خدمتگزاری به حجاج و چهارتن نیز از پرسنل بنگلادشی بودند.

الترکی در گفت وگو با روزنامه الحیات فاش کرد که السلیمان، پیش از این در سال 2013 به اتهام داشتن تفکرات گمراه کننده و تایید سازمان القاعده، بازداشت شده بود و پس از 45 روز، به سبب فراهم نشدن ادلۀ کافی، آزاد شد.

این تروریست سعودی، از ساکنان شهر سکاکا در منطقه الجوف واقع در شمال عربستان است و هیچ گاه به خارج از این کشور سفر نکرده بود. وی که هنگام مرگ تحت پیگرد پلیس بود، از یک سال پیش، از اندیشه های تروریستی تاثیر پذیرفته بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار