60 رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان همچنین از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: 4 رشته ی علوم پزشکی راه اندازی شده و 3 رشته جدید نیز به زودی راه اندازی می شوند.

عباس جهان بخشی افزود: تا 3 سال آینده مرکز تحقیقات مکانیک و کشاورزی دانشگاه خودکفا خواهند شد که تحقق این امر زمینه کاهش هزینه های جاری دانشگاه را فراهم می کند.

به گفته وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در مرحله نهایی سازی مجتمع بین المللی واحد دانشگاهی است و در همین راستا مذاکراتی برای دریافت مجوز 4 رشته نیز دریافت شده است.

 

قاضی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان نیز گفت: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین و نیز پتانسیل علمی بالای دانشکده مکانیک، مرکز تحقیقات انرژی(ERC) در این دانشگاه راه اندازی شده و در آن تولید همزمان دو مگاوات برق و حرارت با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی برنامه ریزی شده است.

مهرانگیز  قاضی افزود: وزارت نیرو برق تولیدی این نیروگاه را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد؛ حرارت تولید شده نیز  صرف تامین گرمایش و سرمایش ساختمان های دانشگاه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح استحصال گاز متان، تولید برق و کود کمپوست در راستای حل معضل زباله نیز در دست مطالعه است.

دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با 27 سال سابقه اولین دانشگاه آزاد اسلامی استان است که تاکنون 40 هزار نفر در مقاطع مختلف آن فارغ التحصیل شده اند؛ گردش مالی این واحد دانشگاهی 250 میلیارد ريال است.

در حال حاضر 7 هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. 

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.