مجری برنامه قند پهلو گفت:وظیفه خود می دانم که در سال چندین بار به دیدن بیماران سرطانی بروم و با حداقل کاری که در توان دارم نقشی در بهبودی آنان به اندازه لحظه‌ای لبخند داشته باشم، که همواره با تجربه هایی بسیار زیبا همراه بوده است.

تجربه‌های زیبای یک طنزپرداز از دیدار با بیماران سرطانی
به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ،رضا رفیع ، روزنامه نگار، شاعر و طنزپرداز کشورمان در خصوص اقدام سازمان اوقاف مبنی بر راه اندازی مرکز تخصصی سرطان از طریق اوراق وقفی گفت: وقف یکی از سنت های خوب دینی بوده که خوشبختانه تبدیل به یک برنامه خوب فرهنگی نیز شده است.

مجری برنامه قند پهلو ادامه داد:از قدیم یکی از کارهای پسندیه و نیکویی که مردم ما انجام می دادند این بود که پول ،مکان و یا زمانی را وقف کار خیر و نیکو می کردند.

وی افزود: امروز ما یک نیاز در عرصه وقف داریم که به نوعی اجتهاد هست، به معنی به روز کردن اصول و مبانی فقه ، یعنی ضرورت این نیست که ما همه وقف ها به سمت 5 یا 6 کار خیر ببریم بلکه بسیاری از احتیاجات امروز وجود دارد که در گذشته نبوده از جمله بیماری های جدیدی که وجود دارد و نیاز به حمایت های جامعه مسئولین دارد.

رفیع در ادامه بیان داشت:اگر وقف ها نیز به این سمت ها و نیازهای روز جامعه سوق داده شوند و مردم به عنوان مثال برای ساخت بیمارستان، حمایت از بیماران و ... وقف انجام دهند بسیار مطلوب خواهد بود و نیاز به فرهنگ سازی از سوی رسانه ها و دستگاه های ذیربط دارد.

این روزنامه نگار، شاعر و طنزپرداز کشورمان در ادامه اظهار داشت: این بیماری سخت(سرطان)در اطرافیان ما وجود دارد که بسیار سخت است چه برای خود بیمار و چه خانواده بیمارکه هم از نظر معنوی در مقام اول و هم از نظر مادی نیازمند حمایت جامعه هستند.

رفیع خاطر نشان کرد:من نیز به شخصه وظیفه خود می دانم که در سال چندین بار به دیدن این عزیزان بروم و با حداقل کاری که در توان دارم نقشی در بهبودی آنان به اندازه لحظه ای لبخند داشته باشم، که همواره با تجربه هایی بسیار زیبا همراه بوده است.

منبع: امینانه

انتهای پیام/
برچسب ها: تجربه ، سرطان ، رضا رفیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۱:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
خدا خیرت دهد
آخرین اخبار