هم‌اکنون سندروم‌های ناشی از حرکت در فرد به دلیل فعالیت جسمی اندک وی به وجود می‌آید.

محمد اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تصادفات تنها دلیل آسیب‌دیدگی‌های نیازمند به فیزیوتراپی افراد نیست، اظهار کرد: شیوه نادرست زندگی و فعالیت کم نیز دلیل به وجود آمدن آسیب‌هایی در افراد می‌شود، که به انجام فیزیوتراپی نیاز دارد. در اثر فعالیت‌ کم، استخوان‌های بدن فرد ضعیف می‌شود و به دنبال آن با کوچکترین ضربه بدن فرد آسیب می بیند. 

وی افزود: هم‌اکنون سندروم‌های ناشی از حرکت‌ در افراد به دلیل فعالیت جسمی اندک به وجود می‌آید. افراد به طور کلی به منظور سالم ماندن باید فعالیت فیزیکی داشته باشند گاهی همین فعالیت نیز آسیب‌هایی را برای فرد به وجود می آورد. 

عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: هر فردی متناسب با توان خود باید حرکت کند و تناسبی میان توان و میزان حرکت فرد وجود داشته باشد هم‌اکنون حدود 10 سال است که ارتباط میان میزان توان افراد و نوع فعالیت در جهان بررسی می‌شود. این مسئله هنوز در ایران گسترش پیدا نکرده است. 

اکبری تصریح کرد: به عنوان مثال هر فردی در طول روز توان مصرف مقدار معینی مواد غذایی را دارد. این میزان برای یک نفر سه وعده در طول روز است در صورتی که میزان مصرف مواد غذایی توسط وی به چهار وعده افزایش پیدا کند، فشار بیشتری به بدن وی می‌آید. این مسئله در ارتباط میان میزان توان فرد و فعالیت جسمی وی نیز دیده می‌شود. 

عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی بیان کرد: هر فردی با توجه به ظرفیت بدن خود می‌تواند به میزان خاصی فعالیت کند در صورتی که این میزان بیشتر یا کمتر از توان فرد باشد به بدن وی آسیب می‌رسد باید برای هر فردی میزان معینی از فعالیت جسمی را به طور اختصاصی تعیین کرد میزان فعالیت فرد با توجه به توان فرد برای هر کسی متغیر خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار