سایه عراق بر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 آمریکا سنگینی می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، جب بوش – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – با انتقاد از دولت اوباما به ویژه هیلاری کلینتون -- وزیر امور خارجه پیشین این کشور – وی را در جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در عراق ناکارآمد توصیف کرد.

وی اظهار داشت باراک اوباما و هیلاری کلینتون با ارایه طرح خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از عراق، شرایط را برای ظهور گروه تروریستی داعش و افزایش ناآرامی ها در منطقه فراهم کردند. 
عراق همچنان یکی از مهمترین موضوعات سیاست خارجی آمریکا در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور است؛ همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری 2004 (1383) و 2008 (1387) نیز به عنوان مهمترین موضوع در بحث سیاست خارجی آمریکا مطرح بود. 

در انتخابات ریاست جمهوری 2004 و 2008، حضور و مداخله نظامی آمریکا در عراق حائز اهمیت بود؛ اما اینبار چگونگی پایان دادن به جنگ عراق مطرح است. اینکه آیا دولت اوباما در پایان دادن به جنگ عراق به درستی عمل کرده است و یا نه؟

بسیاری از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از عراق با جب بوش موافق هستند و این موضوع را نقطه ضعف هیلاری کلینتون -- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی -- می دانند.  

جب بوش از خویشاوندان نزدیک دو نفر از روسای جمهور پیشین آمریکا است. "جورج هربرت واکر بوش" و "جورج دبلیو بوش" به ترتیب پدر و برادر جب بوش هستند. هر دوی آنها علیه عراق اعلان جنگ کردند. این موضوع می تواند باعث تزلزل جایگاه جب بوش در انتخابات آتی شود؛ چرا که مردم آمریکا مخالف مداخله جویی های نظامی آمریکا در خارج از این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار