رییس پارک علم و فناوری استان کرمان از راه اندازی مرکز تجاری سازی فناوری های نوین در پارک علم و فناوری این استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکتر عباس قوام در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران، با اعلام اینکه فعالیت‌های این مرکز به طور عمده در حوزه کشاورزی و معدن و سایر حوزه های مرتبط با برنامه های توسعه اقتصادی استان پیش بینی شده ، افزود: اهم خدمات این مرکز در راستای تسهیل تجاری سازی محصولات واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان کرمان است.

وی خاطر نشان کرد: تجاری‌سازی فناوری، نقش کلیدی در فرآیند ثروت‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان دارد و تجاری‌سازی دانش و فناوری حلقه ارتباطی ارزشمند زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان است.

قوام با تأکید بر اینکه رمز بهره‌مندی جامعه از دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در توجه ویژه به این حلقه نهفته است، افزود: تجاری‌سازی دانش، فرآیندی پویاست که با بررسی پیوسته بازار تقاضا، تغییرات فناوری، سبک زندگی و استانداردهای مصرف ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی حمايت از سرمايه گذاري بنگاه هاي اقتصادي در توليد و تجاري‌سازي علم و فناوري، حمايت از بازارسازي براي محصولات نوآورانه، حمايت از ورود شرکت‌های مستقر در پارک استان به بازار بورس و فرابورس، سياست‌گذاري كلان تجاري‌سازي با همكاري ديگر دستگاه‌های اجرایی و صنعتی استان، برنامه‌ريزي، سازماندهي، مديريت و نظارت برفعاليت‌هاي تجاري‌سازي علم و فناوري در استان را از اهداف و برنامه های کلان راه اندازی این مرکز برشمرد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: مرکز ، فناوری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.