وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول به شدت تحت فشار بود تا براساس شعارهایی که در ابتدای دولت داده بود، پرداخت از جیب مردم را کاهش دهد.

دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فشارهایی که از سوی ارگان های مختلف به خصوص مجلس به دولت وارد شد، وزیر بهداشت را ناچار به آغاز ناگهانی طرح تحول سلامت کرد ؛اظهار داشت :زیر ساخت های این طرح اعم از نیروی فیزیکی و انسانی و منابع آن برای آغاز فراهم نبود.

وی  افزود: با این حال وزیر بهداشت طرح را قدم به قدم و به صورت مخفیانه پیش برد و این در حالی است که هیچ طرحی با شتاب منجر به توسعه پایدار نخواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه توسعه در فرهنگ لغات، اصلاح و رشد تدریجی است، گفت: با آغاز این طرح انتظارات و توقعات مردم از یک طرف و فارغ التحصیلان جدید پزشکی شاغل در شهرستان ها و جامعه پزشکی از طرف دیگر بسیار بالا رفته و در صورت توقف این طرح، به علت عدم وجود منابع کافی و پایدار، تورم بسیار شدید در حوزه سلامت به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه جایگاه کنونی بهداشت و درمان، سطح علمی پزشکان، دانشگاهها و دانشگاهیان ما در دنیا، کشورهای منطقه در حوزه خلیج فارس و یا همسایگانمان بی نظیر است، تصریح کرد: در دراز مدت این مهم افول خواهد کرد و نباید انتظار داشت نخبگان انگیزه ای برای تحصیل در رشته پزشکی داشته باشند.

قشلاقی با بیان اینکه مردم برای 1درصد ارزش افزوده حدود 9 تا 12 هزار میلیارد تومان را از جیب می پردازند، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر 6 هزار میلیارد تومان به منابع هدفمند کردن یارانه ها اختصاص دارد که اگر در حوزه های دیگری که مردم دچار مشکل هستند برای کوتاه مدت هزینه شود، پیامدها و دستاوردهای بسیار قابل قبولی را به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار