اولین نشست رسانه و پدافند غیرعامل با هدف تثبیت رویکرد پدافندی و رسیدن به خط آفندی در حوزه رسانه ای برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که در جهت کاهش آسیب پذیری و تاثیرات منفی به زیرساختها و سازمانهای نظامی و غیرنظامی صورت می گیرد.

حمیدرضا بابایی با بیان اینکه پدافند غیرعامل سبب صرفه جویی اقتصادی در حفظ زیرساختها، تجهیزات نظامی و غیرنظامی، افزایش روحیه عمومی مردم و ایجاد هزینه های سنگین برای دشمن می شود تاکید کرد: تسری پدافند غیرعامل در جامعه سبب می شود در مواقع بحران نظیر رویداد جنگ یا حوادث غیرمترقبه، تصمیمات به موقع و درستی از سوی نهادها و رسانه اتخاذ شود.

وی با اشاره به تغییر تهدیدات دشمن از نظامی به اقتصادی و بویژه در عرصه فرهنگی و سایبری، نقش رسانه ها در این فرایند را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه در عصر حاضر شبکه های اجتماعی بهتر و سریعتر از خبرگزاری های رسمی در انتشار اخبار عمل می کنند، متاسفانه توازنی میان رسانه های داخلی و خارجی وجود ندارد، فلذا بررسی راه های مقابله با هجوم دشمن و استحاله فرهنگی از اولویتهاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: هدف گذاری سریع، آموزش نیروها، جذب نخبگان در رسانه ها، برگزاری نشست های تخصصی و پرهیز از نگاه سطحی از مهمترین موضوعات و بیانگر اهمیت نقش رسانه در پدافند غیرعامل است.

وی خواستار افزایش همکاری ها در سطح اطلاع رسانی به موقع به جامعه شد و تاکید کرد: اگر بتوانیم نقش پدافند غیرعامل را که از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز هست به گوش جامعه برسانیم، در مواقع بحران و جنگ مشکلی برای زیرساختهای حیاتی کشور ایجاد نخواهد شد.

همچنین دبیر علمی این نشست با بیان اینکه سلسله نشستهای تخصصی رسانه و پدافند غیرعامل که باحضور صاحبنظران و کارشناسان رسانه برگزار می شود به ارتباط درونی و بیرونی رسانه می پردازد، بررسی جایگاه رسانه در دو بعد بیرونی و درونی را از اهداف این سلسله نشستها برشمرد و گفت: در حوزه رسانه باید عرصه پدافندی را تثبیت کرده و وارد عرصه آفندی شویم.

آرش ضیایی اظهار امیدواری کرد این نشستها مطلعی برای نشان دادن اهمیت جایگاه رسانه در پدافند غیر عامل باشد.

در این نشست تخصصی که برای مدیران روابط عمومی نهادها، رسانه ها، دستگاههای اجرایی و فعالان رسانه در سالن اجتماعات شهدای دولت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، دکتر نوری، مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه، در سه محور مبانی و نظریه ها در عرصه رسانه و پدافند غیرعامل، تهدیدات آینده و جایگاه روابط عمومی در پدافند غیرعامل سخنانی ایراد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.