رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور نمی‌خواهد در بحث ایران، با حقایق روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بینر -- رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا -- در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «رئیس جمهور اوباما نمی خواهد درباره حقایق توافق هسته ای پیشنهادی خود با ایران بحث کند.» اوباما که یک ماه قبل گفته بود از بحث و بررسی دقیق توافق استقبال می کند، اکنون در بحث مربوط به این توافق چیزی جز ترس، ارعاب، و حملات جناحی افراطی و شدید از خود نشان نداده است.»

بینر افزود: «از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:
- اوباما: رد توافق هسته ای ایران به معنای رای دادن به جنگ است. (ان بی سی نیوز، 8/5/15 )
- «رئیس جمهور آمریکا هشدار داد هیچ دموکراتی برای رای منفی دادن به توافق هسته ای مجوز دریافت نخواهد کرد». (پولیتیکو، 7/27/15)
- «دیوید پلوف، مشاور ارشد سابق اوباما از چارلز شومر (سناتور دموکرات نیویورک) به سبب مخالفت با توافق ایران به شدت انتقاد کرد و گفت این کار باعث می شود وی برای رهبری دموکرات های سنا شایستگی خود را از دست بدهد.» (نشریه هیل، 8/10/15)
- نشریه دیلی کاس کارتونی را منتشر کرد که شومر را با یک پرچم اسرائیلی در دست نشان می داد و در آن وی خائن خطاب شده بود.» (نیویورک پست، 8/10/15)
- اوباما بر شدت حملات افزود: مخالفت جمهوریخواهان با توافق هسته ای ایران، مخالفت ایدئولوژیک است و آنها وجه مشترک زیادی با سپاه پاسداران انقلابی ایران دارند. (رئال کلیر پولیتیکس، 8/7/15 )
- جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت «اگر آمریکا از توافق هسته ای که با ایران به دست آمده است کنار بکشد ... شاید طولی نکشد که دلار دیگر ارز ذخیره جهان نباشد». (رویترز، 8/11/15 ).»

بینر ادامه داد: «این کارزار تهمت زنی سه هدف را دنبال می کند. نخست، رئیس جمهور سخت در تلاش است وارد نبردی با جمهوریخواهان شود تا توجه همگانی را از دموکرات های ارشد -- شامل سناتور چاک شومر و الیوت انگل عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان -- که مخالفت خود را با توافق اعلام کرده اند -- منحرف کند. دوم، رئیس جمهور می خواهد دیگران را نیز که مایلند در حزب خودش علیه توافق حرف بزنند ساکت کند. مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک در مطلبی نوشت: «اگر شما دموکراتی هستید که مخالف توافق است، حرفه سیاسی خودتان را به خطر انداخته اید. این پیامی است که کاخ سفید و برخی رهبران لیبرال می خواهند بفرستند». سرانجام ، رئیس جمهور می خواهد از درگیر شدن در بحث عملی درباره جزئیات این توافق طفره برود چون می داند که حقایق به نفع او نیستند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود : «او (اوباما) نمی خواهد درباره این مسائل پاسخ بدهد:
بازرسی هایی که سناتور شومر به آنها اشاره کرده است همان بازرسی های «هرجا، هر زمان» که دولت وعده اش را داده بود نیستند و دولت نمی تواند به صورت یکجانبه خواستار بازرسی در سایت های مشکوک ایران شود. لغو تحریم های تسلیحاتی و موشکی بالستیک که انگل آن را «غیرقابل قبول» و «خطرناک» توصیف کرده است. توافق های جانبی محرمانه ای که به فعالیت های هسته ای گذشته ایران می پردازد، و دسترسی به سایت نظامی پارچین. و اذعان خود رئیس جمهور مبنی بر اینکه با منقضی شدن مدت اجرای توافق، زمانی که تهران برای دستیابی به ماده لازم برای ساخت یک بمب به آن نیاز دارد به چند ماه کاهش می یابد.»

بینر در پایان مدعی شد: «مردم آمریکا پرسش های جدی و اساسی درباره این دارند که آیا این توافق عملا آمریکا را امن نگه خواهد داشت؟ رئیس جمهور اوباما تاکنون هیچ پاسخ واقعی به پرسش ها نداده است.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار