آمارها نشان می‌دهند که به دلیل افزایش آسیب‌های جدی مفصلی، موارد کاربرد مفصل مصنوعی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته‌ است.

سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مفاصل بدن در نتیجه عوامل مختلفی نظیر ضربه، فشار، بیماری، نوع تغذیه، وضعیت نشستن، ایستادن یا خوابیدن و هر عامل دیگری می‌تواند دچار آسیب و عارضه شود که در برخی از موارد این آسیب‌ها شدید بوده و ممکن است برای بر‌طرف شدن آن عمل جراحی مورد نیاز شود.

وی افزود: آرتروز یکی از مهمترین بیماری‌های مفصلی است که موجب تخریب و آسیب مفاصل بدن می‌شود و اگر به مراحل شدید برسد، احتمال انجام عمل جراحی تعویض مفصل وجود خواهد داشت. 

محمودی اظهار داشت: در مواقعی که درد بسیار شدید و پیشرفته است و سطوح مفصل بسیار ناصاف شده است، زانو مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد و کشکک بیمار با سطوح فلزی صیقلی تعویض می‌شود. 

وی یادآور شد: در اغلب موارد اصلی‌ تعویض مفصل زانو، دردهای بسیار شدید است که به خاطر به دست آوردن دوباره حرکت صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که به دلیل افزایش بروز مشکلات و آسیب‌های جدی مفصلی، موارد کاربرد مفصل مصنوعی و در واقع انجام عمل تعویض مفصل افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. 

محمودی گفت: در صورتیکه در جوانان شدت آسیب مفصل زیاد باشد، در آن صورت انجام عمل تعویض مفصل و استفاده از برخی پروتزها در آنها مورد نیاز می‌شود. 

وی یادآور  شد: در اغلب موارد علت اصلی تعویض مفصل زانو، دردهای بسیار شدید است که به خاطر به دست آوردن دوباره حرکت صورت می‌گیرد.

محمودی خاطر نشان کرد: در برخی از موارد زانوی فرد مبتلا به آرتروز تغییر شکل داده و پرانتزی می‌شود که اگر این وضعیت ادامه یابد، پزشک ممکن است پیشنهاد عمل جراحی را داده تا اینکه از تشدید مشکل بیمار جلوگیری کرده و به بر طرف شدن بیماری و درد و محدودیت حرکتی بیمار کمک کند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.