رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری در استان، 35 گونه تاکسیدرمی شده حیات وحش آذربایجان غربی در ارومیه کشف و ضبط شد.

گونه‌های تاکسیدرمی شده حیات وحش در ارومیه کشف و ضبط شدمختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: در پی گزارش های مردمی از نگهداری تعداد کثیری از گونه‌های پستانداران و پرندگان وحشی که بصورت غیر مجاز شکار و تاکسیدرمی شده بود، ماموران یگان حفاظت محیط زیست ارومیه با اخذ حکم از دادستانی نسبت به  جمع آوری و ضبط این گونه‌ها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این گونه‌های تاکسیدرمی شده در ویترین‌های شکار به نمایش گذاشته شده بودند افزود: برای کلیه متخلفان پرونده قضایی تشکیل و جهت اقدامات قانونی بعدی به دستگاه قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: گونه‌های کشف و ضبط شده شامل قوچ ارمنی، گرگ، پلیکان، سمور آبی، اردک، عقاب طلایی، شاهین، بوتیمار، کبک، فلامینگو، مار، قرقاول، گربه وحشی و چنگر بوده است که براساس ضوابط و قوانین سازان حفاظت محیط زیست هر اقدامی در راستای شکار، تهیه و فروش تاکسیدرمی حیات وحش ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار