سناتور دموکرات به نمایندگی از رئیس جمهور آمریکا برای تأیید توافق ایران در کنگره تلاش می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل در گزارشی نوشت: سناتور دیک دربین به نمایندگی از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تأیید توافق ایران در کنگره تلاش می کند.

سناتور دموکرات "ویپ دیک دربین" مأموریت دارد به نیابت از اوباما، سبب اجماع در میان نمایندگان دموکرات کنگره برای تأیید توافق نامه هسته ای ایران شود.

این نماینده دموکرات از ایلی نویز نشست های خصوصی بین سناتورهای دموکرات و مقامات بلندپایه دولت آمریکا ترتیب داده است و تیمی ده نفره را برای بر طرف کردن نگرانی های همکارانش در کنگره در ارتباط با توافق نامه هسته ای تشکیل داده است.

او تنها عضو ارشد در میان دموکرات ها در کنگره است که از توافق هسته ای ایران حمایت کرده است. "هری رید،" رهبر اقلیت دموکرات ، و "پتی مورای" مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرده اند.

دوربن در یک مصاحبه اعلام کرد: "من از این توافق حمایت می کنم و پس از اعلام خبر حصول آن به سراغ نمایندگان دموکرات رفتم و به آنها گفتم از زمان موجود برای مطالعه متن توافق نامه استفاده کنند و سپس تصمیم گیری کنند."

سناتورهای دموکرات و برخی از مشاوران آنها می گویند دربین هفته گذشته با سازماندهی نشستی با نمایندگان قدرت های جهان -موسوم به گروه 1+5 - که در مذاکرات هسته ای ایران حضور داشتند، از توافق نامه هسته ای حمایت کرد.

یک نماینده دموکرات اعلام کرد: "رئیس من از توافق هسته ای حمایت می کند اما او خواهان توضیح درباره برخی مفاد توافق نامه از جمله رژیم بازرسی ها بود. آن نشست بسیار کمک کننده و مفید بود."

قبل از آن، او از گروه کوچکی از دموکرات ها در دفتر خود دعوت به عمل آورد تا با "وندی شرمن،" معاون وزیر امور خارجه، "بن رودز،" معاون مشاور امنیت ملی اوباما، و "ارنست مونیز،" وزیر انرژی این کشور، دیدار کنند.
دوربن گفت: «مشکل موجود با بسیاری از این نشست ها و جلسات استماع این است که سناتورها زمان محدودی برای مطرح کردن سوالات خود دارند. حدود 15 نفر از همکاران من توانستند سوالات خود را مطرح کنند.»

تیم لابی زیر نظر دوربن با همکاران او در تماس هستند تا بتوانند نگرانی های آنها را بر طرف کنند.

دربین اعلام نکرد از آرای کافی برای تصویب توافق نامه هسته ای ایران برخوردار است؛ اما از واکنش‌های مثبت همکاران خود خبر داده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار