اظهارات امیرضا خادم نسبت به تبدیل سرخابی‌ها به بنگاه‌های فرهنگی واکنش برخی از نمایندگان مجلس را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دولت قصد دارد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به بنگاه های فرهنگی تبدیل کند تا از لیست واگذاری به بخش خصوصی خارج شوند. 
 
موضوع تبدیل سرخابی ها به باشگاه های فرهنگی بهانه‌ای شد تا گفتگویی با تعدادی از نمایندگان مجلس داشته باشیم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند. 
 
جلیلی: تبدیل سرخابی ها به بنگاه های فرهنگی مغایر با قانون است 
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره این مطلب گفت: این موضوع با سیاستهای اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد، چرا که گروه‌هایی که می توانند زیر  پوشش دولت باقی بمانند توسط قانون مشخص شدند و بنگاه‌های فرهنگی جزو این گروه‌ها نیستند. 
 
جلیلی در ادامه عنوان کرد: قانون به صراحت اعلام کرده که سازمانهای توسه ای و مادر می توانند همچنان در اختیار دولت باشند اما مابقی سازمانها باید به بهش خصوصی واگذار شوند. 
 
وی تصریح کرد: مجلس از دولت انتظار دارد که بر طبق قانون اصل 44 عمل کند و از استثنا قائل شدن بین سازمانها در امر واگذاری به بخش خصوصی خودداری کنند. 
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل سرخابی ها به بنگاه های فرهنگی پیشنهاد دولت است و مجلس هنوز در این خصوص تصمیم نگرفته است اگر در کمیسیون مجلس به جمع بندی برسند که قانون را اصلاح کنند، به طور حتم این کار را انجام می دهند اما دولت هم اکنون مصوبه قبلی مجلس نسبت به واگذاری سرخابی ها به  بخش خصوصی را باید اجرا کند. 
 
وی در مورد اینکه دولت تمایلی به واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی ندارد، بیان کرد: واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی جزو سیاستهای کشور است و باید اجرا شود و به تمایل یا عدم تمایل دولت ارتباطی ندارد. 
 
جلیلی در ادامه بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که باشگاه های استقلال و پرسپولیس از سیطره دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شوند تا مشکلات مالی شان برطرف شود. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت به چند باشگاه نسبت به دیگر باشگاه‌ها اهمیت بیشتری قائل است و همین امر یک نوع تبعیض محسوب می شود که اقدام دولت درست نیست. 
 
مجلس از طرح دولت استقبال می کند 
 
رئیس کارگروه نظارت مجلس بر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: ما از طرح تبدیل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بنگاه‌های فرهنگی استقبال می کنیم. 
 
زمانی در ادامه عنوان کرد:توصیه مان به دولت این است که این طرح و لایح را هر چه سریعتر به مجلس ارائه دهد تا این دو باشگاه پرطرفدار پایتخت از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کنند. 
 
وی تصریح کرد: اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت بنگاه‌های فرهنگی تعریف شوند آن وقت اعتبار و بودجه برایشان در نظر گرفته می شود که این امر به نفع هر دو باشگاه است. 
 
رئیس کارگروه نظارت مجلس بر خصوصی سازی سرخابی‌ها بیان کرد: مهلت دو ماهه برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی به پایان رسید براین اساس دولت باید هر چه سریعتر وضعیت این دو باشگاه را مشخص کند تا از این شرایط بحرانی خارج شوند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال حضور پرسپولیس در انتهای جدول رده بندی زشت است چرا که این تیم جزو سرمایه‌های فوتبال ما محسوب می‌شود و نباید در قعر جدول باشد. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۲:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
حضور عامه مردم دراقتصاد اصل است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۲:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
ارایه سهام باشگاههای پرسپولیس واستقلال و......درسازمان بورس و سهامداران شدن عامه مردم وایجادمجموعه فرهنگی ورزشی راهگشااست
آخرین اخبار