«مترسک‌ها هم می‌میرند»، برنده جایزه جشنواره «لوکانیا»

فیلم «مترسک‌ها هم می‌میرند» از تولیدات انجمن سینمای جوان کردستان، جایزه بهترین فیلم شانزدهمین دوره جشنواره فیلم لوکانیای ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ فیلم 15 دقیقه‌ای «مترسک‌ها هم می‌میرند» به کارگردانی پرویز رستمی که روایتگر اتفاقی دردناک از شهادت یک عروس و داماد در یک روستای مرزی است، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره «لوکانیا»ی ایتالیا شد.

این فیلم در خصوص پیامدهای جنگ است که در آن پدر و مادر داماد به نمایندگی از پسر و عروسشان دو مترسک ساخته‌اند که یادآور روز عروسی‌شان است و به همین دلیل اسم این فیلم «مترسک‌ها هم می‌میرند» انتخاب شده است.

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از: سرکیو مسگری: تصویربردار، ایرج نوروزی: صدابردار، نظیر میرزایی: مدیرتولید، ساسان معیری: عکاس، شهین عباسی: طراح صحنه و لباس، هادی احمدی: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، لقمان سخنور: تدوینگر و حسین قورچیان: صداگذار.

جشنواره فیلم «لوکانیا» اولین و مهمترین جشنواره فیلم کوتاه و بلند درجنوب ایتالیا است که هر سال در شهر بیسیچی برگزار می‌شود و امسال از 15 تا 18 مرداد در این شهر برپا شد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار