از دغدغه یک کارگردان فیلم کوتاه موفق تا رایزنی با آموزش و پرورش

فیلم‌های بخش دولتی برعکس بخش خصوصی از حمایت‌های خوبی برخوردارند.

منصور‌فروزش تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت فیلم کوتاه «شیلنگ» گفت: این فیلم در حال حاضر برای جشنواره «نقش» بحر‌ین که در 12 اکتبر برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهد کرد. این جشنواره که با همکاری جشنواره فیلم «دبی» هر ساله برگزار می‌شود، اسپانسرهای بزرگی متشکل از حدود 13 کمپانی از جمله «لگسوز» را به عنوان حامیان مالی دارد.

فرو‌زش در خصوص حضور «شیلنگ» در جشنواره‌های داخلی گفت: جشنواره فیلم «اروند» و «تصویر سال» از جمله جشنوار‌هایی بود که این فیلم در آن حضور داشت و برنامه‌هایی برای حضور این فیلم در دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه داخلی داریم.

این کارگردان در خصوص جشنواره «نقش» بحر‌ین گفت: این جشنواره با هدف تمرکز روی فرهنگ آسیا و خاورمیانه برگزار می‌شود و یک موسسه فرهنگی مسئول این جریان است و فیلم‌های مختلفی از کشورهای متعدد حضور دارند.

وی افزود: ژاپن، هند، افغانستان، کره و ایران از جمله شرکت‌کنند‌گان در جشنواره «نقش» بحر‌ین امسال هستند.

فرو‌زش بیان کرد: موضوع این فیلم به گره ارتباطی بین معلم و شاگرد بر می‌گردد که در سیستم آموزش مادبییشه وجود داشته است. چرا که معلم و شاگرد نمی‌توانند باهم ارتباط برقرار کرده و به هم اعتماد کنند. این عدم ارتباط منجر به ناهنجاری می‌شود  و در آموزش تأثیر می‌گذارد. این فیلم عوامل و دلیل چیستی این خلل را بررسی می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: قصه این فیلم در تهران و برخی دبیر‌ستان‌ها اتفاق می‌افتد که به علت درخواست مسئولان این دبیر‌ستان‌ها از عنوان نام آن‌ها معذورم.

فرو‌زش ادامه داد: فرآیند نگارش از لحظه شروع تا پایان پنج‌ ماه، تولید دو ماه و تدوین یک ماه به طول انجامید و به مدت یک سال است که برای حضور در جشنواره‌های مختلف فعالیت می‌کنم.

این کارگردان عنوان کرد: «شیلنگ» در جشنواره‌های متعددی چون فیلم کودک و نوجوان بنگلادش، فیلم کوتاه مالت هند، یورو‌ اسپانیا، فیلم کودک و نوجوان هند، سه شهر آمریکا، سرت پرتغال حضور داشته است.

فرو‌زش ادامه داد: با وجود اینکه «شیلنگ» از همه جهات به نقاط مثبت و خوب مد نظر ما رسید و موفقیت‌های خوبی را به دنبال داشت اما یک نکته در این میان قابل تأمل است و آن اینکه در یک فیلم که مستقل ساخته می‌شود، طبیعتا مانند فیلمی که حمایت دولتی یا تبلیغ نهادی را پشت سر خود دارد، در جشنواره داخلی با آن برخورد نمی‌شود و مورد اجحاف قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های آینده «شیلنگ» برای اکران گفت: در حال حاضر مذ‌اکراتی برای پخش در کشورهای خارجی و تلویزیون‌های آن‌ها شده است و از طرفی برای پخش در تلویزیون ایران مذاکر‌اتی انجام داده‌ایم.

فر‌وزش همچنین افزود: با آموزش و پرورش رایزنی‌هایی در خصوص پردازش و بررسی علمی فیلم و تأثیر آن در سیستم آموزش و بالا بردن سطح کیفی آموزش از طریق آن انجام داده‌ایم تا بتوانیم مشکلات و معضلات بین رابطه  شاگرد و معلم را در مدارس رفع کنیم.

گفتنی است؛ در فیلم کوتاه «شیلنگ» که در 12 جشنواره آسیا و اروپا اکران شده، سرویس همتی و کسری جوراب‌لو  به عنوان بازیگران اصلی و 50 دانش‌آموز نیز به عنوان دیگر بازیگران حضور دارند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: 

تهیه کننده و کارگردان: منصور فروز‌ش، فیلمبردار: علی کاظمی، نویسنده: منصور‌ فروزش و علی عرب، صدابر‌دار: اشکان فتا‌حی، صدا‌گذار: جواد غلامرضایی، تدوین: حمید نجفی‌راد، آهنگساز: سینا کریمی، طراح صحنه و لباس: سما‌نه بید خام، طراح گریم: آیدا فر‌شادی، مدیر تولید: میثم پورجعفری.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار