رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از کاهش 30 درصدی شاخص پرداخت از جیب بیمار در دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح‌های تکمیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر مهدی شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور را براساس ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری ارزیابی و اظهار کرد: مهمترین دستاورد اجرای این طرح، ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول ایران در منطقه با هدف افزایش امید به زندگی و حفظ و ارتقای سلامت است.

وی کاهش پرداختی از جیب بیمار را یکی از دیگر دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت، دانست و گفت: براساس دستورالعمل برنامه تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و شاخص پرداخت از جیب بیمار، در بیماران بستری شهری از 34درصد به 6درصد رسیده است. ضمن اینکه این رقم در بیماران بستری روستایی به 3 رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به برنامه ترویج زایمان طبيعی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: وزارت بهداشت برای حفظ و استمرار باروری، ایجاد مشوق برای عامل زایمان و ترویج فرهنگ زایمان طبيعی و بهسازی زایشگاه‌ها و تشویق مادران و پزشکان به انجام زایمان طبيعی، زایمان مادران باردار به این روش برتر را رایگان‌ کرده است.

وی با اشاره به نقش اجرای این برنامه در افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین، اضافه کرد: با اجرای این طرح زایمان مادران به روش سزارین در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون 10درصد کاهش یافته است.

دکتر شادنوش با اشاره به اهمیت طرح سرشماری برای برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارائه خدمات سلامت گفت: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با هدف افزایش سطح سلامت جمعیت، افزایش عادلانه دسترسی به خدمات سلامت، بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرایی شده و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، خاطرنشان كرد: در این طرح به مراقبت‌های تغذیه، سلامت روان، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و کنترل عوارض بیماری‌های مزمن و غیرواگیر به صورت ویژه اهمیت داده شده است.

دکتر شادنوش افزود: ان شاء الله با مشارکت حداکثری مردم در طرح سرشماری جمعیت، خدمات بهتر و مناسب‌تری در حوزه سلامت ، نسبت به گذشته به مردم کشور و خصوصا استان سمنان ارایه می‌شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: پزشکی ، سزارین ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.