مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی از کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی قرائی افزود: با توجه به نیاز افغانستان به فرآورده‌های نفتی، شاهد قاچاق سوخت استان به این کشور هستیم.

وی با اشاره به جلوگیری از قاچاق نفتی، گفت: جهت جلوگیری از قاچاق نفتی و ایجاد درآمد برای دولت، صادرات سوخت از طریق مبادی قانونی به این کشور صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، تصریح کرد: از ابتدای امسالبیش از 38 میلیون لیتر نفت گاز از استان به کشور افغانستان صادر کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به نرخ مصوب نفت‌گازی که در اختیار تعاونی مرزنشینان قرار می گیرد، اظهارداشت: قیمت هر لیتر نفت گاز هزارو80 تومان است، که باعث کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت به افغانستان شده است.

قرائی با بیان اینکه جایگاه‌های مرزی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی است یادآور شد: در مرز دوغارون تایباد، لطف آباد درگز و همچنین سرخس مهمترین فعالیت ما شامل سوخت‌رسانی به کامیون‌ها و کنترل سوخت باک خودروها در مرزهاست که در مرز افغانستان سوخت با قیمت هر لیتر 1600 تومان و در مرز ترکمنستان 850 تومان در اختیار کامیون‌هایی که قصد عزیمت به این کشور را دارند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معین خزاعی
۱۱:۵۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
سرخس کی قرار است که منطقه آزاد شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟