تیم ملی معلولان قایقرانی جزو مردان بی ادعایی هستند که متاسفانه مظلوم واقع شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان: تیم ملی معلولان قایقرانی مسابقات پارالمپیک در شهر میلان ایتالیا شدند تا حضوری شایسته ایفا کنند. 
 
این تیم متشکل از سه قایقران معلول است که روزهای مدید برای کسب سهمیه همه تلاش خود را کرده‌اند تا به نتایج درخشانی دست یابند. 
 
با مربی این تیم در گفتگویی که انجام داده بودم متوجه شدم  این پاروزنان معلول از لحاظ آمادگی برای حضور در مسابقات تمام تلاش خود را کرده اند و آنقدر که از یک قایقران سالم در تمرینات کم نگذاشته‌اند. 
 
به دنبال اطلاعات بیشتر از تیم معلولان در حال گشت زنی در سایت های خبری بودم که ناگهان در  چشمم به ماشین های میلیاردی برخی ورزشکاران رشته های ورزشی دیگر افتاد که یکبار هم حضوری شایسته در مسابقات المپیکی نداشته‌اند، ماشین های میلیاردی فوتبالیست کجا و تیم معلولینی که حتی از نظر تغذیه مشکل دارند کجا...؟! 
 
خانه های لوکس آن ورزشکاران و ماشین های گران قیمتشان کجا و تیم معلولینی که بارها حضوری موفق داشته و مدال کسب کرده‌اند اما هم اکنون از نظر مالی حتی حقوقی از فدراسیون دریافت نمی‌کنند و در مضیقه هستند کجا؟ و با مظلومیت راه خود را ادامه می دهند و دم بر نمی‌آورند. 
 
اطلاعاتی که در مورد معلولان تیم ملی قایقرانی کسب کردم حاکی از آن است که چرخ زندگی شان را باید به سختی بچرخانند و با کم لطفی مسئولین، مواجه هستند اما دم نمی‌زنند لب ها را بسته‌اند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند... 
 
نادر عیوضی از قهرمانان معلولی است که مدال طلای مسابقات پارالمپیک سال گذشته را از آن خود کرد و حضوری درخشان در عرصه قایقرانی کشور داشته است اما با کمبود امکاناتی که برای ورزش مواجه هست و مسائل مالی خبردار شدم دل گرمی برای حضور در مسابقات نداشت چرا که هیچکس در این راه به خاطر وقت و زندگی که گذاشته هم حقوق هر چند ناچیز برایش در نظر نگرفته است. 
 
زیلا:  امیدوارم انگیزه ای برای حضور موفق در پارالمپیک پیدا کنند 
 
رئیس کمیته معلولان قایقرانی گفت: قربان زیلا اظهار کرد: تیم ملی معلولان متشکل از ورزشکاران نادر عیوضی، اسلام جاهدی، شهلا بهروزی راد برای حضور در مسابقات پارالمپیک عازم ایتالیا شدند. 
 
وی افزود:‌ کمیته المپیک چند روز گذشته در بازدیدی که انجام داد اعلام کردند که در صورت کسب سهمیه به هر پاروزن 10 سکه بهار آزادی، به عنوان تقدیر اهدا خواهند کرد و قول مساعدت در این زمینه داده‌اند. 
 
زیلا در ادامه خاطر نشان کرد: تیم ملی معلولین فقط در ماده 200 متر کایاک می توانند حضور پیدا کنند. 
 
وی در خصوص وضعیت مالی این قایقرانان تصریح کرد: تیم معلولان با توجه به مشکل جسمی که دارند تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه کرده اندو از هیچ کاری برای موفقیت خود فروگذار نبوده‌اند اما چیزی که از آن رنج می برند وضع مالی ضعیف آنهاست و با توجه به اینکه زندگی خانوادگی دارند با هزینه‌های نا به سامان که هر یک از ما دست به گریبانیم زندگی شان نمی‌چرخد از طرفی این ورزشکاران مظلوم واقع شدند و حتی حقوقی هم دریافت نمی‌کنند که امیدی باشد تا با انگیزه در مسابقات حضور پیدا کنند و این جریان برای  قایقرانانی گه در چندین مسابقه حضوری پرافتخار داشته‌اند و حتی از مسابقات پارالمپیک موفق به ایران باز گشته‌اند ظلم است، امیدوارم مسئولین فکری  به حال این نام آوران، کسانی که پرچم ایران را با افتخار بر دوش می کشند انجام دهند زیرا هر تلاشی نیاز به انگیزه دارد و این قهرمانان با کسب سهمیه عازم ایران می شوند پس حداقل هنگام ورودشان تعظیمی به عرق جبینشان که در راه افتخار کشور ریخته شده بکنیم. 
 
امیدمان را به مسئولین دوخته ایم تا هنگام بازگشت این نام آوران هر چند اندکی خوشحال شان کنند. 
 
انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار