رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از آزادگان مجلس گفت: توطئه‌هایی علیه ایران از سوی آمریکا در حال شکل گرفتن است.

آمریکا توطئه‌های جدیدی علیه ایران در سر داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از جمعی از آزادگان مجلس شورای اسلامی گفت: آزادگان هر کدام نمادی از مقاومت ملت هستند. آزادگان در یک شرایط سخت که نیاز بود؛ برای کشور از خودگذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه آزادگان سرمایه ملی کشور هستند، افزود: آزادگان معرف ایثارگری می‌باشند. این عزیزان اسارت را به فرصت تبدیل کردند و از درون اسارت یک پایداری را  به نیروی مخاصم نشان دادند و این امر باعث شد  کشور سرافراز شود. 

لاریجانی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه و موضوعات مربوط به بیداری کشورهای منطقه گفت: بیداری‌هایی که در بین کشورهای مسلمان به وجود آمد به طور طبیعی آن کشورها دستاوردها و پایداری ملت ایران را با سایر کشورها مقایسه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به واقعه تاریخی 28 مرداد بیان داشت: 28 مرداد نشان از دخالت آمریکایی‌ها در مسائل ایران داشت.

لاریجانی با اشاره به اسناد و مدارک جنگ ایران و عراق گفت: در حال حاضر از جنگ ایران و عراق اسنادی وجود دارد که آمریکایی‌ها عراقی‌ها را به جنگ علیه ایران تحریک کردند.

وی افزود: در رفتار آمریکا تنبهی دیده نمی‌شود، پس از جنگ هم آمریکایی‌ها رفتارهای خصمانه‌ای با ایران داشتند که یک مورد آن مسئله هسته‌ای بود.

لاریجانی ادامه داد: ملت ایران در مسئله هسته‌ای هیچ تخلفی از مقررات و قوانین بین‌المللی نداشت ولی دوازده سال است که این ماجرا ادامه دارد و ما 8 سال متحمل جنگ تحمیلی بودیم و در حال حاضر دوازده سال هم آمریکا در مورد موضوعات هسته‌ای با ما مشاجره دارد.

لاریجانی با بیان اینکه  آمریکا امروز مصاف جدیدی را با ایران آغاز کرده است، تصریح کرد: این مصاف مربوط به موضوعات منطقه می‌شود. آمریکایی‌ها آتشی که در منطقه افروخته‌اند، آتشی نیست که به طور طبیعی شعله ور شده باشد چرا که پشتوانه آن بدون شک سرویس‌های جاسوسی آمریکایی می‌باشد.

وی افزود: اطلاعاتی در حال حاضر موجود است که سرویس‌های آمریکایی در ایجاد حرکات تروریستی منطقه نقش آفرینی کرده‌اند که حتی برخی از کشورهای منطقه هم در این موضوع دست داشته  و در حال حاضر در کنار آمریکا نقش آفرینی می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط ایران در حال حاضر شرایط حساسی است، تاکید کرد: توطئه‌هایی علیه ایران از سوی آمریکا در حال شکل گرفتن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر تحلیل توطئه‌های آمریکایی‌ها گفت: رهبری به نیکی توطئه‌های جدید آمریکایی‌ها را تحلیل کرد‌اند و گفتند: "  آمریکایی‌ها قصدشان این است که به مرور بتوانند نفوذ کنند و از راه دیگری شرایط را دور بزنند و همچنین درداخل ایران شیطنت داشته باشند." این حرف، حرف درستی است چرا که انسان وقتی اطراف ایران را ملاحظه می‌کند می‌بیند آمریکایی‌ها به هر روشی چنگ می‌اندازند تا از آن طریق بین خرد اسلامی اختلاف ایجاد کنند. 
 
لاریجانی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر یکی دو کشور در منطقه هستند که برای خودشان یک ماموریت جدیدی ایجاد کرده‌اند که آن ماموریت، ماموریت آشفتگی‌در منطقه است که نهایتا به ضرر خود این کشورها تمام خواهد شد. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: انسان وقتی کشورهای سوریه و یمن را مورد ملاحظه قرار می‌دهد می‌بیند که نقش یکی دو کشور در اختلاف افکنی منطقه زیاد است لذا بنده هم به همین دلیل عرض می‌کنم که یک مقدار شرایط ایران نسبت به گذشته حساس است که باید  این شرایط با دقت مورد نظر قرار گیرد و با ایستادگی و وفاق ملی مسائل حل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در پایان این مراسم از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از نمایندگان احمد توکلی نماینده تهران، حسین آذین نماینده رفسنجان،‌ ضرغام صادقی نماینده شیراز و علی لو نماینده شبستر تقدیر شد.

 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار