انتشار ویدیویی جدید از رفتار خشونت آمیز پلیس سان فرانسیسکو با مردی معلول و سیاه پوست، سبب خشم کاربران شبکه های اجتماعی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انتشار ویدیویی جدید از خشونت پلیس سان فرانسیسکو با مردی بی خانمان و سیاه پوست که یک پای مصنوعی دارد، سبب خشم کاربران شبکه های اجتماعی شد.

در این فیلم که با تلفن های همراه ضبط شده، تعدادی از افسران پلیس سان فرانسیسکو مردی سیاه پوست، با یک پای مصنوعی را در مرکز این شهر به روی زمین پرت کرده و به دستان وی دست بند زدند. این مرد سیاه پوست معلول ظاهرا چوبی به بغل داشته و پلیس آمریکا مدعی شده که این چوب خطرناک است.

این ویدیو در حالی منتشر شده است که اعتراضات در آمریکا علیه خشونت بیش از حد پلیس علیه سیاه پوستان افزایش یافته است. در این فیلم، این مرد بی خانمان معلول می گوید احساس درد دارد و از افسران پلیس می خواهد که وی را رها کنند. یکی از شهروندان می گوید: آیا این روشی است که با شهروندان رفتار می کنند؟ آیا با این روش به جامعه خدمت می کنند؟ مرد سیاه پوست معلول درباره این حادثه گفت: این عصای من است که با آن سعی می کنم راه بروم. اما پس از توضیح وی همچنان پلیس به رفتار خشونت بار خود ادامه داد. 

سخنگوی پلیس سان فرانسیسکو مدعی شد پلیس این فیلم را مشاهده نکرده است؛ اما درصورتی که تخلفی رخ داده باشد به آن رسیدگی خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار