شیراز؛

نخسین تخصیص اعتبارات مصوبه سفر هیئت دولت جهت سامانه های نوین آبیاری تحت فشار

مدیرآب وخاک امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاروزی فارس اعلام کرد: نخستین اعتبارات بلاعوض سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به مبلغ 140 میلیارد ریال مصوبه هیئت دولت بوده به استان فارس تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید زارع قنات نوی گفت: یکی از بهترین روش های صرفه جویی در مصرف آب در اراضی کشاورزی استان استفاده از روش های نوین آبیاری تحت فشار خواهد بود که می تواند حدود 40 تا 50 درصد کاهش مصرف آب را در بخش های مختلف سبب شود که تصویب این اعتبار در سفر هیئت محترم دولت می تواند پیشرفت قابل توجهی دراجرای این طرح را رقم بزند ،اجرای سیستم های آبیاری نوین تحت فشار یکی ازموارد مدیریت منابع آب کشاورزی است که در کاهش اثرات خشکسالی بسیار موثر بوده و سیاست مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان برای استفاده بهینه از آبهای موجود، تجهیز مزارع و باغات استان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:با توجه به مصوبه هیئتمحترم وزیران از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور جهت کمک های فنی و اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 27 هزار هکتار آبیاری نوین تحت فشار حداقل 1600 میلیارد ریال برای استان فارس تخصیص یابد .

وی همچنین اعلام کرد ، که از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 6 هزار و 700 هکتار به تعداد 700 طرح به مبلغ 350 میلیارد ریال طرح های آبیاری نوین تحت فشار اجرا و تحویل کشاورزان و باغداران استان فارس گردید که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد . در اولین تخصیص مبلغ 140 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

بیش از 14 هزار هکتار به تعداد 1600 طرح توسط شرکت های مهندسان مشاور آبیاری مطالعه و طراحی شد که به محض تخصیص اعتبارات مراحل بعدی مورد اجرا قرار می گیرد .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد :با اجرای 6 هزار و 700 هکتار آبیاری نوین تحت فشار بالغ بر بیست وشش میلیون وهشتصد هزار مترمکعب آب صرفه جویی و باعث افزایش بهره وری و راندمان آبیاری شده است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.