اصفهان؛

احداث تأسیسات شوری‌زدایی آب در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: احداث تأسیسات شوری‌زدایی آب به روش BOO در استان اصفهان اجرایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، هاشم امینی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در این میان می‌توان به اجرای پروژه آب شیرین‌کن مهاباد که هم اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تصفیه آب شهر فرخی اشاره کرد.

وی به راه‌های تجهیز منابع مالی در آبفای استان پرداخت و افزود: مطابق تبصره 19 قانون بودجه سال 94، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری می‌توانند از بخش خصوصی برای تکمیل، توسعه، انتقال و تصفیه فاضلاب و طرح‌های توسعه‌ای انتقال آب استفاده کند، همچنین می‌توان طبق تبصره 2 ماده واحده با مشارکت مردمی طرح بخش آب و فاضلاب را دنبال کرد بر این اساس شرکت آبفای استان اصفهان با 5 روش سرمایه‌گذاری همچون بیع متقابل، فاینانس خارجی، فاینانس داخلی، BOT و BOO اقدام به اجرای پروژه‌ها کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت‌های قانونی برای تامین اعتبار طرح‌ها در مجموع رقمی معادل 524 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و مبلغی در حدود 880 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در دست اقدام است و نیز 1370 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری از طریق مشارکت مردمی حاصل شد.

وی بیان داشت: در سال‌های اخیر افزایش نرخ تورم، اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها و از سویی محدودیت شدید تخصیص منابع مالی دولتی توقف عملیاتی شدن پروژه‌های آب و فاضلاب را در استان اصفهان به همراه داشته است، اما مردم همیشه خواهان بهره‌مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب بوده و هستند؛ با وجود آنکه شرکت آبفای استان اصفهان به دلیل عدم برخورداری از منابع مالی کافی قادر به اجرای پیوسته پروژه‌ها نبوده است.

امینی ادامه داد: بر این اساس مسئولان امر در آبفای استان اصفهان با تفکر و تلاش فراوان توانستند با جذب سرمایه گذار که فعالیت بخش خصوصی را دربرداشت و نیز مشارکت مردمی اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب را به رغم چالش‌های موجود در دستور کار قرار دهند.

وی به حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی در اجرای پروژه های شبکه آب و فاضلاب در استان پرداخت و اظهار داشت: در مجموع رقمی معادل 524 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و مبلغی در حدود 880 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در دست اقدام است و نیز 1370 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری از طریق مشارکت مردمی حاصل شد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.