کرمان؛

افتتاح 102 طرح زيربنایی در كرمان

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان از افتتاح 102 پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، و بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي، عباس سعيدي افزود :در هفته دولت 102 پروژه با اعتباری بالغ بر662 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري می رسد.


وی خاطرنشان کرد: با افتتاح اين پروژه ها براي 539 نفر بطور مستقيم اشتغالزايي شده و 146 خانواده از مزاياي اين پروژه ها بهره مند می شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه از اين افتتاحيه ها ، 56پروژه متعلق به مديريت آب و خاك سازمان است گفت : با لوله گذاري و اجراي خطوط انتقال آب از هدر رفت آب در مسير انتقال جلوگيري شده و راندمان انتقال آب به 95 درصد افزايش می یابد.

وی افزود : با اجراي آبياري تحت فشار در باغات ومزارع و احداث استخرهاي ذخيره آب كشاورزي در مصرف بهينه آب گام موثري برداشته شده و مديريت صحيح مصرف آب در مزارع وباغات اقدام وترويج می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد : در راستاي استفاده بهينه از آبهاي استحصال شده 3طرح شيلاتي نيز در اين هفته به بهره برداري می رسد.

وی گفت : 13 پروژه توليدات دامي در زمينه هاي پرورش مرغ گوشتي ، شتر اسب و غیره به بهره برداري می رسد.

سعیدی با اشاره به اینکه افتتاح گلخانه هيدروپونيك ، گلخانه گل رز ،احداث مزرعه گل محمدي و اجراي فاز دوم مجتمع گلخانه اي نيز 4 پروژه افتتاحي مديريت توليدات گياهي هستند افزود : با افتتاح اين پروژه ها براي 52 نفر شغل ايجاد و موقعيت اقتصادي خانواده هاي كشاورز را بهبود می بخشد.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به نياز استان به احداث واحد هاي صنايع تبديلي دو تكميلي ، 26 پروژه در زمينه هاي بسته بندي آجيل و حبوبات و گياهان دارويي، بسته بندي و درجه بندي خرما و شيريني جات، فرآوري و ضبط پسته وبسته بندي و درجه بندي خلال پسته ، احداث خوراك دام از سرشاخه هاي درخت خرما و احداث سردخانه ها از جمله طرح هاي قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

از 2 تا 8 شهريور به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است

انتهای پیام/ز
برچسب ها: افتتاح ، طرح ، زیربنایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.