کارشناس سیاسی بر اقدام جامعه بین المللی علیه تجاوزهای عربستان سعودی در یمن تاکیدکرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کارشناس سیاسی بر اقدام جامعه بین المللی علیه تجاوزهای عربستان سعودی در یمن تاکیدکرد.

پروفسور "سیف دعنا،" استاد دانشگاه ویسکانسین در گفتگو با این شبکه از شهر شیکاگو در آمریکا گفت:« حملات عربستان سعودی به یمن همچنان ادامه دارد. این حملات هیچ نتیجه ای نداشته است. در حالی این حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن ادامه می یابد که در عرصه زمینی هم دولت اسلامی عراق و شام (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) به حملات زمینی مبادرت می کند. ظاهرا نوعی هماهنگی بین اقدامات هوایی و زمینی در یمن بوجود آمده است. این نکته بسیار حائز اهمیت است. اوضاع یمن بسیار بغرنج و غیرقابل تحمل است.اقدامات عربستان سعودی، نقض آشکارا قوانین بین المللی است. شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف است درمقابل اقدامات عربستان سعودی در نقض قوانین بین المللی بایستد. اما عملا می بینیم که چنین اتفاقی رخ نمی دهد.»

وی در ادامه گفت: «مردم یمن قربانی این حملات هستند. اوضاع یمن از کنترل خارج شده است. همان گروههایی که از حملات سعودی به یمن حمایت می کردند در عرصه میدانی یمن به جان هم افتاده اند. عربستان سعودی نمی تواند این گروهها را کنترل کند. درنتیجه می بینیم که سعودی ها در پیگیری اهداف خود در یمن ناکام مانده اند. سعودی ها به دنبال کسب سلطه بر یمن بوده اند و اینکه مردم یمن را به انقیاد خود در بیاورند. اما آنها نتوانسته اند به اهداف خود برسند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار