اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ترکیه باید در مبارزه با گروه تروریستی داعش "بیشتر تلاش کند."

آمريکا خواستار افزايش تلاش ترکيه در مبارزه با داعش شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه اعلام کرد ترکیه باید در مبارزه با گروه تروریستی داعش «تلاش بیشتری کند.»  کارتر در جمع خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: «ما از ترکیه می خواهیم در مبارزه با داعش کارهای بیشتری انجام دهد.» وی تصریح کرد ترکیه «اساساً با ملحق شدن به تلاش ها برای بمباران مواضع داعش موافقت کرده است. این تنها بخشی از چیزی است که نیاز داریم ترکیه انجام دهد و خود این کشور برای انجام آن اعلام آمادگی کرده است.» 

وزیر دفاع آمریکا افزود: « ما همچنین از ترکیه می خواهیم به عنوان متحد دیرینه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، کشور همسایه منطقه ای که صحنه این درگیری هاست، و عضو مسئول ائتلاف ضدداعش، بیش از یک سال گذشته، مرزهای طولانی خود را با عراق و سوریه کنترل کند.» 
وی همچنین تصمیم ترکیه برای گشایش فرودگاههای نظامی کوچک را «مهم»، اما «ناکافی» خواند. 

ترکیه ماه ژوئیه با حملات هوایی ائتلاف ضدداعش به مواضع این گروه از پایگاه هوایی راهبردی اینجرلیک، واقع در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه موافقت کرد.  مقامات ترکیه اعلام کرده اند به ائتلاف ضدداعش ملحق خواهند شد، اما آنکارا هنوز در حملات علیه داعش مشارکت نکرده است. 

در عین حال، آمریکا از ترکیه خواسته است اقدام به حملات هوایی جداگانه و مستقل علیه گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه نکند. پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن و آنکارا سرگرم بحث شدید درباره استفاده از تعداد بیشتری از پایگاههای هوایی ترکیه برای استقرار گروههای کمکی پرسنل ائتلاف ضدداعش، به ویژه خلبان ها هستند. 

در حال حاضر شش جنگنده اف-16 به همراه 300 نظامی آمریکایی در پایگاه هوائی اینجرلیک مستقر شده اند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
ائتلاف ضد داعش! چیزی شبیه جک
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
پدر سوخته ها خودشان داعش را بوجود آوردند و خودشان آموزش و تسلحیشان کردند حالا ادعای مبارزه با او را درآوردند در صورتی که ماموریت داعش تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و قدرت گرفتن اسرائیل است
آخرین اخبار