رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی گفت: یزد در زمینه علم پزشکی جزء استان های پیشرو است و در حوزه سلولهای بنیادی نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر علی حمیدیه  هدف از سفر به استان یزد را تشکیل اولین جلسه شورای عالی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا فعالان این حوزه با همکاری یکدیگر نقش بسزایی در پیشرفت علم سلولهای بنیادی بازساختی در سطح بین المللی و در سطح استان داشته باشند.  
 
حمیدیه، در باره جایگاه علوم و فناوری های نوین در آینده پزشکی گفت: وقوع یک انقلاب پزشکی در راه است و در سالهای آینده با استفاده از سلولهای بنیادی و مهندسی بافت،بسیاری از بیماری های لاعلاج و صعب العلاج،قابل درمان خواهند بود که طبیعتا این امر بر کیفیت زندگی و افزایش طول عمر تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و زمینه خودکفایی کشور در درمان این بیماریها را فراهم می کند.  

وی ضمن اشاره به پتانسیل یزد در زمینه سلولهای بنیادی گفت: ضروری است تا پزشکان و فعالان این حوزه،با همکاری یکدیگر جهش فوق العاده ای در این زمینه بوجود آورند. 

حمیدیه، در خصوص زمینه های حمایت این معاونت ازدانشگاه گفت: مهمترین مسئله‌ در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان،ترغیب دانشگاه جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان و بازساختی است که با راه اندازی این شرکتها،حمایت های مادی و معنوی ستاد سلولهای بنیادی از متخصصین این حوزه بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.