یک پایگاه اینترنتی نوشت موج تبلیغات تلویزیونی مخالف برجام از طریق لابی عربستان سعودی در آمریکا به راه افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اینترسپت نوشت، شبکه های تلویزیونی در سراسر آمریکا، با تبلیغات 6 میلیون دلاری گروهی موسوم به «راهکار امنیتی آمریکا» پر شده است، که از شهروندان آمریکایی می خواهد سناتورهای خود را به مخالفت با برجام فرابخوانند.

گرچه راهکار امنیتی آمریکا اطلاعات حامیان مالی این تبلیغات را فاش نمی کند، رئیس این گروه، "نورمن کلمن" سناتور سابق جمهوریخواه مینه سوتا است که یک مامور اعمال فشار از طرف عربستان سعودی است. دفتر شرکت کلمن با نام "هوگان لاولز" ماهانه از پادشاهی عربستان سعودی 60 هزار دلار دریافت می کند.

کلمن در سال 2014، کار خود را «ارائه خدمات حقوقی به سفارتخانه سلطنتی عربستان سعودی» درباره «تحولات حقوقی و سیاسی مرتبط با ایران و نیز محدود کردن توانمندی هسته ای ایران» عنوان کرد.

افراد دیگری که همراه با کلمن ریاست گروه راهکار امنیتی آمریکا را بر عهده دارند، سناتورهای سابق "جو لیبرمن"،" ایوان بی" و "سکسبی چمبلیس" هستند که سعی دارند از طریق سفارت سلطنتی عربستان سعودی بر سیاست آمریکا تاثیر بگذارند. 

این اقدام تبلیغاتی، بخشی از یک عملیات اعمال فشار شدید برای متقاعد کردن سناتورها به دادن رای منفی به توافق ایران است؛ توافقی که موجب برداشته شدن تحریم های ایران در ازای بازرسی از صنعت هسته ای این کشور می شود. 

تحلیلگران بر این باورند که عربستان سعودی هنوز برای از بین بردن این توافق -البته به شکل غیرعلنی- تلاش می کند. همانطور که نیوزویک گزارش داد، مقامات سعودی که خواستند نامشان فاش نشود، از این معامله انتقاد کرده اند و رسانه های سعودی و ابسته به خانواده سلطنتی به شکل گسترده آن را محکوم کرده اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
آل سعود افسانه ای که به پایان رسیده است ، دلارهایش در حال ته کشیدن است ،
مردم سرزمین حجاز ، باید خود را برای جابجائی حکومت نوکران انگلیس و صهیونیست ها با اولاد حضرت رسول ( ص ) آماده کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
لعنت به عربستان جاسوس منطقه
Germany
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
دوستی این وهابی زاده ها میگن دشمنی با ایرانی و شیعه ایران باور کن اگه یه بار عربستان تهدید بشه میگه غلط کردم شکر خوردم کاری به کار ما نداشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
عربستان سگ دست آموز اسرائیل و آمریکا ست هرکاری اونا بگن مگه بله قربان وبرايشان دم تکون میده
آخرین اخبار