در صبح میلاد امام مهربانی ها نوای ملکوتی نقاره­ها در صحن و سرای حرم مطهر رضوی نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی گفت: در یازدهمین روز از دهه کرامت رضوی و هم زمان با میلاد خجسته حضرت ابالحسن الرضا (ع) نوای نقاره خانه حرم مطهر رضوی طنین انداز می شود.

سیدخلیل منبتی با شاره به این که مراسم نواختن نقاره در روز میلاد امام رضا(ع) 4 بار اجرا خواهد شد، افزود: در شب‌هاى میلاد ائمه معصومين(ع) و مناسبت‌هاى مذهبى همچون جشن‌هاى بزرگ قربان و فطر و غدیر و در زمان تحویل سال شمسى، در آغاز نوروز، نقاره های ویژه ای نواخته مى‌شود.

وی گفت: این آیین در روز میلاد حضرت رضا(ع) با برگزاری مراسم ویژه ای در صحن انقلاب اسلامی و ذکر توسل و مناقب حضرت، ساعت 7 صبح آغاز می شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی افزود: این مراسم به صورت مستقیم و زنده از شبکه های مختلف سیما پخش و در سطح ایران اسلامی و جهان، میلاد امام رضا(ع) به عاشقان اهل بیت(ع) اعلام خواهد شد.

منبتی با اشاره به سابقه آیین نقاره نوازی در حرم مطهر رضویخاطر نشان کرد: این سنت سابقه‌ای چند صد ساله دارد و براساس اسناد رسمی و تاریخی در مرکز اسناد رسمی و نسخ خطی کشور، تاریخ آن به ۴۱۷ سال پیش باز می‌گردد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.